Da se u BiH može živjeti od vlastitog rada ako imate dobru poslovnu ideju, a pri tome ste još uporni i marljivi, najbolje pokazuje primjer Amela Mukače, 25-godišnjeg mladića iz Fojnice, koji je prije pet godina osnovao poljoprivrednu zadrugu pod nazivom Krompir.ba.


Novinari portala “Faktor.ba” pronašli su ga u sarajevskom naselju Hrasno, a uz ljubaznog domaćina, dočekala su nas i dva studenta koji su zaposleni u zadruzi. Sve je, priča nam Amel, krenulo 2009. godine, kada su on i brat Almir počeli distribuirati krompir kojeg su njihovi roditelji uzgajali na porodičnom imanju u Fojnici.

– Krompir smo pakovali u kese i prodavali kupcima. Tada se i rodila ideja da osnujemo zadrugu i nazovemo je Krompir.ba. Prve dvije godine to je bio amaterski rad, ali smo se vremenom usavršavali. Sada mogu reći da smo razvili pravi biznis na kojem bi nam zavidjele i veće firme, govori Mukača.

Ono na što su posebno ponosni svi uposleni je inovativni koncept „Zelenara na Vašim vratima“. To je korpa pomno biranog sezonskog voća i povrća kojeg po telefonskom pozivu ili putem interneta, u roku od 24 sata može dobiti svaki stanovnik Sarajevskog kantona na adresu.

– Pakujemo tri korpe, malu, srednju i veliku. Mala korpa sadrži šest artikala, a to su: krompir, paprika, crveni luk, rukola, paradajz i tikvice. Srednja korpa sadrži sve namirnice iz male, plus još krastavce, patlidžan i i baby-leaf salatu. Veliku korpu čine sve namirnice iz male i srednje, a još se dodaju cherry paradajz, kruške i jabuke, otkriva Mukača.

Kupci ove zadruge kojih je, kako nam se pohvalio vlasnik, svakim danom sve više, su osobe uzrasta od 30 do 60 godina koji se žele zdravo hraniti.

– Trenutno nudimo 39 artikala, a osim voća i povrća, tu su i domaći sokovi i sirupi, sirevi, tjestenina, crveno meso, riba, bijelo meso i jaja. Imamo i ajvar koji je svake godine u ovo vrijeme veoma tražen. Naravno, ako neko nije zadovoljan onim što dobije, namirnice može vratiti, a novac će dobiti nazad. Međutim, u našem petogodišnjem poslovanju zaista smo imali malo takvih slučajeva, kaže Mukača.

Kako bi se više posvetili komunikaciji sa kupcima, Mukače su odustale od vlastite proizvodnje, ali su zato sklopili ugovore sa najboljim bh. proizvođačima hrane. Trenutno rade sa 12 kooperanata iz cijele BiH.

– Prije nego što smo sklopili ugovore sa kooperantima tražili smo da nam dostave certifikate o tome da oni uzgajaju hranu bez ikakvih hemijskih dodataka. To je u stvari i moto našeg poslovanja. Cilj nam je da naši kupci dobiju korpu zdrave hrane, jer tako nešto ne mogu dobiti u supermarketu i tržnici, naglasio je Mukača.

Iako je imao dobru ideju, volju i želio danonoćno raditi, Mukača se na početku bojao da li će posao uspjeti, pa se za pomoć, otkriva nam, obraćao i vlastima. Međutim, uvijek je nailazio na zatvorena vrata. Sada mu je kaže, i draže što je tako, jer je sve stekao vlastitim radom.

– Malo je dana u godini kada mogu reći da ne radim, ali sam zato razvio posao od kojeg žive moja porodica i još dva radnika. Za nas su čuli širom Balkana, a žela mi je da u budućnosti Krompir.ba bude prepoznat i u Evropi kao primjera radi švicarska „toblerone“ čokolada, kaže uz osmijeh Mukača.

(A. Sijerčić/Faktor.ba)