Kad vam se ništa ne da: Pet koraka koji provjereno pomažu u povratku motivacije

Nedostatak motivacije može imati razne uzroke, od umora preko tjeskobe do osjećaja da smo prezatrpani sa svih strana.


Tired student sleeping on notebook
Ilustracija: Envato

Kako bi se niska motivacija prevladala, ključno je prepoznati osnovni uzrok. Niska motivacija inače otežava zaranjanje u teške ili neugodne zadatke. Zato, kada je želite vratiti, krenite s brzim, laganim, zadovoljavajućim zadacima čak i ako vam nisu najveći prioritet. Ono što morate znati je da, posebno u trenutnoj situaciji, niste jedina osoba kojoj nedostaje motivacije.

U nastavku je pet koraka koji će vam pomoći da je vratite.

1. Tačno dijagnosticirajte svoje osjećaje

Mnoge emocije mogu se maskirati u smanjenu motivaciju. Ako tačno dijagnosticirate svoje osjećaje, put prema naprijed bit će puno jasniji. Ako ste umorni, tjeskobni, zatrpani sa svih strana… smanjite dnevne ciljeve kako se ne biste dodatno iznervirali nerealnim očekivanjima, piše akta.ba.

Budite dobri prema sebi i pokušajte se ne upoređivati s drugima. Ne možemo naravno znati svačiji scenarij, ali kada sami tačno dijagnosticirate što osjećate, vjerojatno će se pojaviti i rješenje problema.

2. Ne bacajte se na glavu

Iako ponekad obavljanje najtežeg zadatka kada ste najmanje motivirani može biti izvrsna strategija, veća je vjerojatnost da će se dogoditi to da zbog pokušaja da prvo obavite ono najteže nećete imati volje ni da ustanete iz kreveta.

Zato se zapitajte koji zadatak, u skladu s vašim trenutnim mogućnostima, možete obaviti i krenite s njim. Primjerice ako ste htjeli trčati, ali čini vam se da nemate snage, otiđite u šetnju. I to je bolje od ležanja u krevetu. Naravno, nijedna strategija produktivnosti nije ispravna u svim okolnostima. Promjena strategija može biti korisna. Nemojte očekivati da se uvijek možete držati istog robotskog sistema i imati rezultate.

3. Odvojite nekoliko minuta za brze, ali zadovoljavajuće zadatke

Ponekad se trebate zagrijati za veću akciju. Da biste to učinili pokušajte s brzim i zadovoljavajućim zadacima. Međutim, ako previše vremena posvetite takvim zadacima, oni bi vas mogli odvratiti od značajnijeg posla koji trebate obaviti. Zato za njih izdvojite pet do deset minuta, nikako više od pola sata. Kad pretjeramo s obavljanjem sitnica često se dogodi da smo umorni za pravi, važniji posao.

4. Planirajte nagrade

Kada imate neki važan zadatak, planirajte da na njemu intenzivno radite 90 minuta, a zatim napravite pauzu i nagradite se. Prošetatjte, izležavajte se na suncu, dopisujte se s prijateljicom, tragajte za novom haljinom, radite jogu nekoliko minuta…

Sve su to sitnice koje će vam goditi nakon napornog posla. Planirajte unaprijed kako ćete se nagraditi tako da pauzu ne potrošite na smišljanje. Činjenica da znate što vas čeka nakon 90 minuta predanog rada također može biti dobra motivacija.

5. Dajte svom tijelu gorivo

Bitno je da shvatite kako “gorivo” ima veliki uticaj na vašu koncentraciju, fokus i motivaciju. Zato počnite dan sa zdravim, hranjivim obrokom koji će također biti poticaj koji vam treba. Mala pobljšanja poput ovoga, na koja možda ne obraćate pozornost, mogu biti uzrok velikih promjena.

Zaključno, niska ili nikakava motivacija može biti i znak ozbiljnog problema kao što su tjeskoba ili depresija. Ako mislite da se radi o ozbiljnijem problemu nemojte se ustručavati potražiti pomoć stručnjaka. Ako ipak mislite da vam treba samo malo poticaja kako bi povratili motivaciju, isprobajte gore napisane savjete.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!