Instagram je trenutno najbrže rastuća društvena mreža s preko 600 miliona aktivnih korisnika, i godišnjim rastom od približno 25%. Od jednostavne platforme postao je svojevrstan društveni fenomen, a sve je zaokružio i Facebook 2012. godine, kada ga je kupio za nezamislivu cifru od jedne milijarde američkih dolara. Šta to privlači toliki broj korisnika možemo samo da nagađamo, da li jednostavnost aplikacije i specijalizovanost isključivo za fotografije, ili neka doza voajerizma koja postoji u svima nama?

Skoro je nemoguće pronaći aktivnog korisnika društvenih platformi, koji nema svoj Instagram profil, a koliku popularnost sama mreža ima, govori u prilog da se putem njega razvijaju i poslovne komunikacije, predstavljaju najnoviji dometi industrije zabave, ali i da Instagram danas služi kao mjesto na kome se pravi vlastiti brend, ali i zarađuje novac.

U početku osmišljen kao platforma za dijeljenje fotografija, Instagram je prevazišao svoju prvobitnu namjenu.

Naime, danas se svi korisnici Instagrama trude da ostvare autentičnost, i tako zgrnu milione pratilaca, mogućnost promocije ali i statusa zvijezde Instagrama. Pa to rade i vaši prijatelji, zar ne?

Uđite na profil nekog vašeg prijatelja na Instagramu. Šta ćete tamo naći?

  • Ukoliko ne nađete selfie fotografiju, koju je ova mreža i proslavila, dotičnu osobu odmah prestanite pratiti.
  • Prijatelj vam je sigurno nekada jeo u nekom restoranu, ćevabdžinici, studentskoj menzi, i naravno isto zabilježio svojom kamerom.
  • Izlazak u grad, savršena frizura, šminka, odjevna kombinacija, bijeli zid, i pogled u daljinu.
  • Ukoliko imate djevojke među ljudima koje partite, uživaćete i u njihovim savršeno pročupanim obrvama, jer i bez toga Instagram profil gubi smisao.

Neki koji ovo čitaju reći će, pa i ti radiš isto. Zašto mi “popuješ”? Pa da, i ja radim isto! Slike koje objavljujem su nastale spontano, nakon 7.865-og pokušaja, koristim beauty face kameru, sliku obradim kroz 32 besplatna uređivača fotografija i zatim uz istu stavim #nofilter, ljudima stavljam srce na fotografiju, a i da ne čekam da se ista učita.

I sada, ja ne pitam samo vas, nego i sebe, čemu ovo vodi?

Smatram, da kroz ovakvo ponašanje mene, ali i vas, gubimo svaku vrstu indivdualnosti. Svi se trudimo da ličimo na naše idole sa ove mreže. Poze u koje se namještamo, način na koji se šminkamo, opisi koje stavljamo, sve u stvari liči na blijede kopije već viđenog, no davno je Voltaire rekao da “originalnost nije ništa drugo nego razumna imitacija “. Djevojke su na fotografijama poput top modela, momci su zanosni frajeri, pa nije ni čudo što pojedine ljude sa fotografija i ne možemo prepoznati u stvarnom životu. A ukoliko još niste naučili kako do savršene fotografje, postoji mnoštvo savjeta “stručnjaka iz ove oblasti”, koji će vam pomoći da poradite na svom imidžu i prikupite milione pratilaca.

Neki od vas se i dalje neće složiti sa mnom, jer vi pobogu ne kačite fotografije bez nekog razloga, bez da vam fotografija nema neku priču. I tu dolazimo do jednog od gorućih problema, famoznih Instagram Storyja. Instagram nam je lansirao već viđenu opciju aplikacije Snapchat. za kojom su poludili milioni. I krenuli smo je koristiti svi. Samo me interesuje, da li se zapitate, šta sam ja to svojim objavama ispričao masi koja me prati i gleda moje priče? Da li postoji nešto inovativno, ljepše, zanimljivije u tome što fotografiju sebe zavaljenog u krevetu objavim kao priču, umjesto kao običnu objavu? Aaaaaa, pa sjetio sam se… Moja fotografija u krevetu, na kafi, na planini i ne treba da ima sama po sebi neku priču, jer kao što se kaže jedna slika govori hiljadu riječi.

Iako znam da ovaj tekst neće promijeniti mišljenje mase o načinu korištenja Instagrama kao platforme, imao sam potrebu da progovorim o ovome, i da vas javno zamolim: BUDITE SVOJI!

A možda vam i ovaj video kompanije Ikea pomogne da sagledate neke stvari, i jednostavno se opustite.

(Nikola Kandić / STUDOMAT.ba)