– Dovoljno je samo prisjetiti se presude u slučaju “Sejdić-Finci” koja nikad nije realizirana, do isključivanja manjina iz odlučujućih funkcija društvenog, javnog i obrazovnog života. Zanemarivanje materinjeg jezika manjinskih skupina u obrazovnom sustavu je eklatantan primjer kršenja ljudskih prava i diskriminacije kojoj svjedočimo u našim školama u svim dijelovima BiH. Onemogućavanje osobama sa invaliditetom da redovno pohađaju nastavu još je jedan u nizu primjera kršenja ljudskih prava i diskriminacije. Često se pod perfidno skrivenim oblicima diskriminacije kriju drastični oblici kršenja ljudskih prava koje građani čak, nažalost, i ne prepoznaju niti imaju priliku o svojim problemima javno diskutirati. Kada govorimo o javnom diskutiranju ovih problema treba istaći da je posebno zanemarena skupina srednjoškolaca kojima se nerijetko onemogućava da progovore o onome što ih tišti. A tišti ih mnogo toga i svjedoče brojnim oblicima diskriminacije, saopšteno je iz Centra za kulturu dijaloga.

Stoga je Centar za kulturu dijaloga kreirao projekt simboličnog naziva “Jednaki u različitosti” putem kojeg će nastojati da okupi što veći broj mladih ljudi i njihovih profesora iz svih dijelova BiH koji će zajedno istraživati oblike diskriminacije u svojim lokalnim zajednicama i koji će zajedno zagovarati za prevazilaženje ovog problema.

– Vrijednost ovog projekta i snagu koju Centar ima kada su posrijedi pozitivne društvene promjene, prepoznao je USAID i dao potporu ovom projektu. Mladi ne mogu riješiti problem sveprisutne diskriminacije, ali mogu ukazati na njega i javno debatirati o tome. To je prvi i najvažniji korak. Ne smijemo, ovim povodom, zanemariti činjenicu da mladi nisu generacija “koja dolazi”. Mladi su generacija koja sada jeste ovdje i upravo zbog toga treba činiti najveće napore da im se omogući da budu ravnopravni sugovornici o društvenim problemima. Ne postoji niti smije postojati izgovor da su mladi i da će njihovo vrijeme doći, jer kada budu naučeni da dijalog treba doći nekad naknadno, bit će kasno, navodi se u saopštenju CKD-a.

– Stoga, kroz javne debate, debate na društvenim mrežama, kreiranje mjesečnog magazina za srednjoškolce u kojem će slobodno i otvoreno pisati o diskriminaciji koju susreću, regionalna debatna natjecanja i kroz smotru mladih govornika iz BiH, Centar za kulturu dijaloga će posebnu pažnju posvetiti specifičnim oblicima diskriminacije i mehanizmima koji su na raspolaganju građanima BiH kako bi se zaštitili od bilo kojeg oblika diskriminatorskih politika, dodaje se u saopštenju Centra za kulturu dijaloga.

(STUDOMAT.ba)