U engleskom jeziku koristi se termin “networking” i ne nosi, kao kod nas, negativan predznak.


Osim za društveni život, povezivanje sa kolegama, korisno je i za profesionalni razvoj, piše businessinsider.com. Ovo su sedam pravila koja biste trebali znati na vrijeme, točnije, u dvadesetim godinama života:

1. Koristan networking traži fokus, pažnju i strategiju

Mnogi od nas sastaju se s kolegama slučajno, na piću nakon posla no većina nas nema plan. Znamo da što više ljudi susrećemo to bolje, no susrećemo li ‘prave’ ljude? Pravi ljudi su oni koji vam mogu pomoći da ostvarite svoj profesionalni cilj. Pravi ljudi su oni koji će se založiti za vas. Trebate se usredotočiti na ljude s kojima možete izgraditi snažne i uzajamno korisne odnose, piše Posao.hr.

2. Postoji izravna veza između strateškog stvaranja poslovnih veza i povećanja prihoda

Jedno istraživanje iz 2008. godine nad 600 dobroplaćenih poslovnjaka pokazalo je da oni izvrsno koriste svoje poslovne kontakte i stvaraju mreže. U konačnici, uspješniji su u poslovnom ali i privatnom životu. Istraživanje je pokazalo da je dobar networking u pozadini svakog poslovnog napretka i visoke plaće.

3. Održavanje kontakta s bivšim kolegama vrlo je korisno

Kad krenete u potragu za poslom prvo informirate kolege. Kad sam dovršio projekt u jednoj firmi javio sam bivšim kolegama da sam u potrazi za poslom. U vrlo kratkom vremenu javila mi se stara kolegica sa informacijom da njena tvrtka traži nekoga mojih kvalifikacija. Poznavala je mendžere i preporučila me. Zbog njene dobre riječi, dobio sam posao i duplo veću plaću u odnosu na prošlu firmu.

4. Ulažite u vezu

Budite proaktivni i više ulažite u poslovne kontakte. Ako ponudite pomoć, ljudi će vas više cijeniti i učinit će isto za vas ako zatreba.

5. Skupljanje je korisnije od dijeljenja vizitki

Za dobro profesionalno povezivanje potrebno je skupljati vizitke onih ljudi koje susrećete. Na taj način možete kontrolirati situaciju i kasnije se javiti. Nakon što odete na nekakav poslovni događaj i prikupite nekoliko vizitki, na poleđini napišite o čemu ste razgovarali s tom osobom i kako bi mogli razviti poslovnu suradnju.

6. Nađite zajedničku temu

Na poslovnim eventima poslovnjaci često ne znaju na koji način bi se prezentirali pa preuveličavaju svoja znanja i uspjehe. Najbolji način za započeti razgovor s potencijalnim klijentom ili kolegom su zajedničke teme. Postavljajte pitanja i slušajte odgovore. Ono što vam je zajedničko je ono na čemu možete graditi odnos.

7. Ne povezujte se s ljudima jer su vam simpatični ili ste vi njima simpatični

Iako se najbolje osjećamo u društvu ljudi koji su nam slični, istraživanja kazuju da su “šarolike” veze korisnije.

Ronald S. Burt profesor sociologije i strategije na čikaškom sveučilištu Booth School of Business, istraživao je efikasnost raznolikog poslovnog povezivanja:

– Zapravo, nije važno koga ili što poznajete da biste bili u prednosti. Osobe u nepovoljnom položaju druže se s ljudima poput sebe, a oni uspješniji u kontaktu su s ljudima koji različito razmišljaju, govori.

(STUDOMAT.ba)