Zanimanja su se mijenjala kroz historiju ovisno o potrebama društva i tehnološkom napretku. Neka su potpuno izumrla, a neka tek dolaze. Posljednjih nekoliko decenija dogodio se niz transformacijskih globalnih trendova, poput tehnološkog napretka, demografskih trendova i promjena u odnosima velikih ekonomskih sila, kao i posljednja velika promjena – koronavirus.
Stručnjakinja za kreativnost i inovativnost Darija Korkut, mag. angl., ističe da takvi trendovi “potiču tektonske promjene u postojećoj paleti poslova i zanimanja te nameću potrebu za stalnim učenjem i razvojem vještina koje će nam omogućiti da se snalazimo i prilagođavamo stalnim i brzim promjenama”. Osim toga, smatra da već i to što razdoblje u kojem se nalazimo nazivaju četvrtom industrijskom revolucijom govori o tome koliko se ne samo tržište rada nego i društvo u cjelini promijenilo.
Posljednjih godina se pojavljuju neka potpuno nova zanimanja, koja na prvu mnogima zvuče apstraktno. U nastavku donosimo nekoliko poslova budućnosti:
Menadžer za inovacije
Menadžer za inovacije potiče kreativno razmišljanje i postavlja temelje organizacije za učinkovit inovacijski proces u poduzeću. Njegovi su zadaci provođenje novih ideja koje transformišu način poslovanja i upravljanje svim procesima – od prikupljanja ideja do kreiranja novog proizvoda ili usluge.
Podatkovni analitičar
Podatkovni analitičar priprema različite analize i izvještaje, kao što su struktura prihoda i rashoda, te analiza profitabilnosti, ponašanja kupaca, produktivnosti, prodajnih rezultata i slično. Osim toga, brine se o dostupnosti podataka potrebnih za izradu izvještaja i planova te prati novosti o izvještajnom sustavu.
Kreativni strateg
Osnovni zadatak kreativnog stratega je vladanje velikim količinama informacija – o proizvodu, brendu, ciljnoj skupini i tržištu. On počinje kreativni proces i vodi ga do finalizacije. Treba biti spreman vladati novim vještinama i znanjima u kratkom roku, što može biti prilično izazovno, ali i vrlo uzbudljivo.
Stručnjak za inovacije
Zadaća stručnjaka za inovacije je koristiti analitičke vještine za procjenu rada organizacije, uključujući unutarnju strukturu, poslovne procese i infrastrukturu informacijske tehnologije. Treba biti fokusiran na pojednostavnjivanje poslovanja, poboljšanje korisničkog iskustva i povećanje prihoda.
Menadžer za društvene inovacije
Glavne odgovornosti menadžera za društvene inovacije su razvijanje i upravljanje odnosima s vanjskim organizacijama te osmišljavanje i provedba inovativnih poslovnih modela. Osoba na ovoj poziciji treba imati sposobnost planiranja, upravljanja i uspješnog dovršavanja više složenih projekata istodobno.
Sva navedena zanimanja podrazumijevaju skup znanja i vještina nužnih za upravljanje inovacijama, odnosno oblikovanje poslovne kulture i radnih procesa koji su nužni za uspješnost inovacija u nekoj organizaciji. Da biste radili ove poslove, trebate prije svega biti kreativni, piše 24sata.hr.