Kako je studirati i volontirati u isto vrijeme, zašto se razvila ljubav prema balneologiji saznajte od studentice Mersihe.

Mersiha Dudić je studentica treće godine Prirodno-matematičkog fakulteta na Odsjeku za geografiju, smjer turizma i zaštite životne sredine. Dolazi iz malog naselja Osmače i tu završava osnovnu školu, a srednju medicinsku školu u Srebrenici.

Navodi kako se kroz školovanje trudila uvijek biti odlična učenica kako bi svoje roditelje učinila ponosnim. Nakon završetka srednje škole položila je državni ispit za diplomiranu medicinsku sestru uporedo s pohađanjem nastave na fakultetu. Stipendista je Fondacije Hastor već 9 godina, piše fondacijahastor.ba.

Mersiha se pri izboru fakulteta odlučila okrenuti svojoj drugoj strasti, geografiji, zbog velike ljubavi prema zdravstvenom turizmu i balneologiji, odnosno nauci o banjama.

 – Ljubav prema balneologiji rodila se kada sam prvi put čula priče o ljekovitoj banji „Guber“ i njenim čudotvornim moćima. Nisam ni slutila da ću, nekoliko godina nakon toga, baš ja postati jedna od osoba koju je banja „Guber“ izliječila, kaže Mersiha.

Tokom srednjoškolskog obrazovanja učestvovala je u brojnim humanitarnim akcijama (poput podjele obroka iz Narodne kuhinje starijim i iznemoglim građanima) koje je sprovodila tokom boravka u Međunarodnom forumu solidarnosti „Emmaus“, odnosno internatskom smještajnom kompleksu u Potočarima.

Pružala je podršku ekološkim sekcijama koje su se sprovodile u saradnji s Fondacijom Hastor i s drugim organizacijama iz Srebrenice i svijeta. Također, učestvovala je u kampovima mira koji su se sprovodili u okviru projekata američke vlade u Bosni i Hercegovini s kojima je putovala u Hrvatsku te upoznala mlade ljude s područja Balkana.

Rekreativno se bavi trčanjem i jogom, a pored toga u slobodno vrijeme i crta, fotografiše prirodne pejzaže i piše priče. Prethodne tri godine bila je mentor volonterskoj grupi osnovaca i srednjoškolaca u Srebrenici s još dvije stipendistice Fondacije Hastor.

 – Kroz radionice koje održavam u svojoj volonterskoj grupi nastojim da učenicima prenesem što više znanja u što kraćem vremenskom periodu. S obzirom na to da znam kako je biti na njihovom mjestu te koliko su uplašeni u nastojanju da iznesu svoje mišljenje, na mojim sastancima ne postoji nešto što se zove pogrešan odgovor. Nastojim da učenike što više uključim u razgovor pretvarajući svaku ozbiljnu temu u njima zanimljiv sadržaj, pa pokušavam koristiti što više različitih izvora pri pripremanju literature za sastanke te, shodno nivou svog znanja, nastojim pojasniti iste učenicima, kazala je Mersiha.

Mersiha svaki od sastanaka nastoji potkrijepiti grafičkim prilozima, videozapisima i fotografijama u asocijaciji s temom. Napominje i kako u toku sastanka ne forsira tešku terminologiju, a ako je i koristi, pored nje sve objašnjava najjednostavnijim riječima kako bi je i najmlađi stipendisti u potpunosti razumjeli.

U narednom periodu Mersiha planira upisati master studij zdravstvenog turizma. Mi joj čestitamo na dosadašnjim uspjesima i želimo mnogo sreće u budućnosti!