Umor i iscrpljenost muči gotovo sve studente i to ne samo tokom ispitnog roka već vrlo često i tokom odlaska na predavanja, ali ponekad se malim promjenama može napraviti mnogo.


Ako i vi spadate među one koji već popodne razmišljaju o odlasku na spavanje, pokušajte promijeniti neke navike koje vas nesvjesno opterećuju i iscrpljuju iz dana u dan.

Loše vijesti donose lošu energiju

Opšte je poznato da je stres jedan od najvećih iscrpljivača energije, a uz listu zadataka i ostale probleme, možda vas nesvjesno uzrujavaju i vijesti. Nikada niste na to pomislili? Istraživanje na univerzitetu Montreal pokazalo je kako detaljno praćenje svih vijesti, posebno onih loših i deprimirajućih, znatno povećava nivo stresa. Naučnici su zaključili kako se to više odražava na žene koje ih intenzivnije doživljavaju i duže pamte. Zato pokušajte da se ogradite i “zaštitite” od loše energije koje svakodnevne loše vijesti donose bar u periodu kada ste naročito izloženi stresu kao što je ispitni rok.

Ne koristite pauzu

Svi smo bar jednom spremali ovaj težak ispit koji je zahtijevao da apsolutno “zagrijemo” stolicu i tada vrlo često pravimo katastrofalnu grešku koja će nas koštati snage – ne dižemo glavu od knjige i ne pravimo pauze! Naučnici na univerzitetu Rochester došli su do zaključka da nije dobro ne koristiti pauzu. Ako ste među onima koji čak i ručaju nad knjigom ili za računarom, vrijeme je da promijenite tu lošu naviku, piše časopis Prevention. Obavezno izdvojite nekoliko minuta za pauzu više puta tokom dana da skrenete misli na trenutak od učenja, a obavezno napravite i jednu dužu pauzu i izađite napolje. Dvadesetak minuta na vazduhu daće vam više energije pa ćete biti produktivniji i zadovoljniji. A studija sa univerziteta Michigan pokazala je pak da nam mogu pomoći čak i fotografije prirode na radnom stolu.

Kako se držite

Pravilno držanje nije važno samo za zdravlje leđa, već utiče i na nivo energije i mozak. Više je studija pokazalo kako loše držanje i pogrbljeno sjedenje dovodi do negativnih misli i slabijeg rada mozga, dok ravno i pravilno držanje djeluje na pozitivan rad mozga. Studija s Harvarda dokazala je da nas položaj u kojem stojimo može podstaći na pozitivne misli i hraniti nam samopouzdanje. Brojne studije koje su se bavile govorom tijela došle su do zaključaka da određeni stavovi koje zauzimamo sa sobom donose i određenu energiju koja će nas preplaviti u tom trenutku. Stoga ukoliko osjetite da vam energija drastično opada ustanite i udaljite se od stola, ispravite se i zauzmite stav kao da ste ponosni i držite glavu podignutu. Ukoliko vam, pak, nedostaje sigurnost pred izlazak na ispit na dva minuta zauzmite onaj dobro prepoznatljivi stav moći sa rukama na bokovima. Vjeruje se da takav stav može smanjiti rast hormona stresa kortizola.

Nered vas guši

Pogledajte šta vam se sve nalazi na radnom stolu ili u ormarima. Ako imate previše stvari i sitnica koje stvaraju haos, odvraćaće vam pažnju pa ćete biti lošije fokusirani na posao i osjećaćete manjak energije. Do tog su zaključka došli naučnici na Institutu neurologije univerziteta Princeton. Odvojite vrijeme i na listu obaveza zapišite pospremanje nereda.

Unosite li dovoljno magnezijuma?

Moguće je da nemate dovoljno energije jer vam nedostaje magnezijum. Njega ćete pronaći u bananama, sjemenkama bundeve, brazilskim orasima i tunjevini. Zbog manjka magnezijuma, osjećamo se iscrpljeno psihički i fizički.

Izbacili ste ugljikohidrate

Za one koji žele smršati, najčešći su savjeti da se izbace namirnice bogate ugljikohidratima ili da se svedu na najmanje količine, ali tako organizmu nedostaje energije. American Dietetic Association objavila je studiju koja je potvrdila kako izbacivanje svih ugljikohidrata iz prehrane, posebno “dobrih” izaziva umor i iscrpljenost. Ako želite smršati, izbacite nezdrave ugljikohidrate i držite se žitarica i voća.

(studentskizivot.com)