Ne poistovjećujte čitanje i učenje

Zašto provodite sate nad knjigom, čitajući i ponavljajući iste činjenice koje "ne ulaze u glavu"?


studying 1600351161

Jednostavno čitanje udžbeničkog sadržaja i zatim ponovno čitanje istih tekstova ili bilješki nije aktivno uključivanje u materijal, već jednostavno iščitavanje, a to ne potkrjepljuje učenje. To je jednostavno izlistavanje informacija. Ponavljanje istih riječi bez njihovog razumijevanja ili koncentracije na značenje istih dovodi do brzog zaborava ili neusvajanja informacija uopće.

Čitanje u pogledu učenja igra veliku ulogu, ali na svoj način. Naime, pregledanje informacija i čitanje prije nego što se pristupi materijalima s fokusom na učenje vrlo je bitno. Prije nego počnete učiti izdvajate bitne informacije iz teksta, za koje je predodređeno vaše pamćenje u narednim satima, no da biste izdvojili bitne informacije, a ne, učili cio tekst napamet, bitno je pročitati tekst. Stoga čitanje predstavlja pasivni preduvjet učenja.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

studying 1600351191

Aktivni angažman je postupak konstruisanja značenja iz teksta koji uključuje povezivanje s predavanjima, oblikovanje primjera i razumijevanje. Aktivno proučavanje ne znači isticanje ili podcrtavanje teksta, ponovno čitanje ili pamćenje napamet, iako ove aktivnosti pomažu u odrađivanju zadatka učenja.

Organizacija i planiranje pomoći će vam da aktivno učite. Kada učite za test, prvo organizirajte svoje materijale, a zatim započnite aktivno pregledavanje po temama, te čitanje cjelina, potom te tematske cjeline obrađujte s razumijevanjem: kroz pitanja i odgovore, primjere, rješavanje problemskih zadataka, putem mapa, dijagrama i simbola.