Ne poistovjećujte čitanje i učenje

 Ne poistovjećujte čitanje i učenje

Zašto provodite sate nad knjigom, čitajući i ponavljajući iste činjenice koje “ne ulaze u glavu”?

Jednostavno čitanje udžbeničkog sadržaja i zatim ponovno čitanje istih tekstova ili bilješki nije aktivno uključivanje u materijal, već jednostavno iščitavanje, a to ne potkrjepljuje učenje. To je jednostavno izlistavanje informacija. Ponavljanje istih riječi bez njihovog razumijevanja ili koncentracije na značenje istih dovodi do brzog zaborava ili neusvajanja informacija uopće.

Čitanje u pogledu učenja igra veliku ulogu, ali na svoj način. Naime, pregledanje informacija i čitanje prije nego što se pristupi materijalima s fokusom na učenje vrlo je bitno. Prije nego počnete učiti izdvajate bitne informacije iz teksta, za koje je predodređeno vaše pamćenje u narednim satima, no da biste izdvojili bitne informacije, a ne, učili cio tekst napamet, bitno je pročitati tekst. Stoga čitanje predstavlja pasivni preduvjet učenja.

Aktivni angažman je postupak konstruisanja značenja iz teksta koji uključuje povezivanje s predavanjima, oblikovanje primjera i razumijevanje. Aktivno proučavanje ne znači isticanje ili podcrtavanje teksta, ponovno čitanje ili pamćenje napamet, iako ove aktivnosti pomažu u odrađivanju zadatka učenja.

Organizacija i planiranje pomoći će vam da aktivno učite. Kada učite za test, prvo organizirajte svoje materijale, a zatim započnite aktivno pregledavanje po temama, te čitanje cjelina, potom te tematske cjeline obrađujte s razumijevanjem: kroz pitanja i odgovore, primjere, rješavanje problemskih zadataka, putem mapa, dijagrama i simbola.

Ajla B.

Ajla B.

Studentica sam Pravnog fakulteta Univerziteta u Sarajevu. Svestrana osoba, a pored prava posebice se interesujem za književnost. Pišem, a moji radovi su nagrađivani, te objavljeni u nekoliko zbornika i časopisa. Zaljubljenik sam u svaki vid umjetnosti, a lično smatram da je "umjetnost - sve što nas okružuje".

Možda te i ovo zanima?