Mostarski studenti razvijaju strategiju internacionalizacije za bh. izvoznike

Sredinom juna, studenti će poslovnim partnerima (naručiocima projekata) i široj javnosti prezentirati svoje međunarodne marketing projekte.


Studenti završne godine Ekonomskog fakulteta Univerziteta „Džemal Bijedić“ u Mostaru kreiraju međunarodne marketing planove za domaće izvoznike, firme partnere Univerziteta, kako bi iste učinile konkurentnijim i spremnijim za zahtjevne i visokorizične penetracije na međunarodna tržišta.

Izbor strategije nastupa na međunarodna tržišta praćen optimalnom kombinacijom elemenata marketing miksa, zasnivaju na analizama baza podataka i izvještaja svjetskih agencija/organizacija: World Economic Forum, World Bank, UNCTAD i dr., te rezultatima primarnih izviđajnih, deskriptivnih i kauzalnih istraživanja.

Kako bi studenti dodatno obogatili znanja i vještine, te se spremnije upustili u kreiranje marketing programa domaćih kompanija za međunarodna, regionalna i policentrična tržišta, nastavno osoblje na predmetu Međunarodni marketing, u okviru redovne nastave ugostilo je stručnjaka iz prakse, Margitu Čotić, CAO menadžera hercegovačkog izvoznika, kompanije Portal d.o.o.

Razgovaralo se o političko-pravnim, ekonomskim i kulturološkim barijerama sa kojima se domaće kompanije suočavaju prilikom penetracije na međunarodna tržišta, spoljnotrgovinskim i carinskim politikama, te o potrebama adaptacije proizvodnih, cjenovnih, promotivnih i distributivnih politika u okviru marketing programa.

 – Bilo je zadovoljstvo poslušati priču o uspjehu firme Portal d.o.o. koja je podijelila sa nama svoje iskustvo te obogatila naše znanje o međunarodnom poslovanju. Kao studenti, željni smo novih priča koje nam Fakultet na jedan zanimljiv način pruža, te se nadamo da ćemo i mi jednoga dana ispričati svoju, kazala je Nejra Čajdin, studentica IV godine Ekonomskog fakulteta.

 – Impresivno je bilo čuti priču o uspješnom bosanskohercegovačkom biznisu, koji nije usmjeren na domaće tržište. Zanimljiv prikaz kako se stvari odvijaju u stvarnom biznisu, sa kojim se preprekama i olakšicama susreću gotovo svakodnevno. Svakako, vrlo korisno predavanje i nadamo se da će ih biti još u skorije vrijeme, izjavila je Ajla Livnjak, studentica IV godine Ekonomskog fakulteta, piše Novasloboda.ba.

 – Sredinom juna, studenti će poslovnim partnerima (naručiocima projekata) i široj javnosti prezentirati svoje međunarodne marketing projekte. Iskreno se nadamo da će primjena istih unaprijediti izvozne performanse domaćih ‘igrača’ na međunarodnim tržištima, naglašavaju sa Ekonomskog fakulteta.

 


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!