Ključ komunikacije sa “teškim” ljudima

Stresne situacije u kontaktu s osobama s kojima ne možete da pronađete zajednički jezik uspjet ćete da prevaziđete samo ako ojačate socijalnu inteligenciju.


communication loud

Stresne situacije u kontaktu s osobama s kojima ne možete da pronađete zajednički jezik uspjet ćete da prevaziđete samo ako ojačate socijalnu inteligenciju.

communication loudDžordž Bernard Šou, irski nobelovac, jednom je rekao: “Jedini čovjek koji se ponaša razumno jeste moj šnajder. On mi svaki put uzima mjeru iznova kada me vidi, dok svi ostali uvijek primjenjuju mjere od ranije, misleći da i danas odgovaraju”.

Upamtite pouku iz ove izreke. Ljudi se mijenjaju i zato uskladite ponašanje prema situaciji u kojoj se nalazite.

Ne oblikujte druge

Galileo Galilej je rekao: “Čovjeka ne možete da naučite nečemu, već samo da mu pomognete da to otkrije u sebi”.

Razvijte u sebi volju da ne podcjenjujete nekoga zbog neke njegove osobine. Suzbijte u sebi želju da druge oblikujete po svojoj mjeri.

Poštujte druge

Uvijek svakome dajte mogućnost da sačuva svoj obraz. To znači, poštujete njegovo dostojanstvo. Ophođenje prema ljudima s poštovanjem i dostojanstvom, kao i obavljanje bilo kog posla i zadatka sa potpunom iskrenošću i integritetom, samo su neki od načina koji doprinose pozitivnoj radnoj klimi.

Izbjegavajte provokaciju

U razgovoru s drugima koristite riječi poput “shvatam”, “to je važno za vas”, “dajte da zajedno potražimo rješenje”… To su čarobne riječi. Potrudite se da izbjegavate negativne izjave, kao što su “to ne ide zato što smo to uvijek radili ovako”.

(zena.blic.rs)