Kako da prestanete gubiti vrijeme?

Prokrastinacija – odlaganje početka ili završetka teškog ili dosadnog zadatka i to bavljenjem besmislenim aktivnostima – jede nam vrijeme, stvara stres i zbog nje ispadamo neozbiljniji nego što je to nužno. Kako joj stati na kraj?

05.04.2013.

Prokrastinacija – odlaganje početka ili završetka teškog ili dosadnog zadatka i to bavljenjem besmislenim aktivnostima – jede nam vrijeme, stvara stres i zbog nje ispadamo neozbiljniji nego što je to nužno. Kako joj stati na kraj?

Stalno kasnite, stalno jurite i nikad niste zadovoljni s tim kako ste obavili neki zadatak. Pitate se zašto? Bavili ste se glupostima dok je trebalo da radite. Postoji više razloga zašto se ljudi, kada moraju raditi nešto što zahtijeva intenzivnije razmišljanje, bave glupostima – surfaju bez cilja i potrebe po internetu, vise satima na Facebook-u, igraju video igrice i sl.

Kažu da je jedan od razloga nesigurnost i paralizirajući strah od neuspjeha. Nadalje, neki ljudi vjeruju da rade najbolje pod pritiskom, u zadnji čas, a neki misle da su perfekcionisti pa mogu u beskraj odlagati posao. Neki su, pak, neorganizovani, a drugi – depresivni pa im se ništa ne da. No, koji god da je razlog u pitanju, postoje trikovi kojima se zamke prokrastinacije mogu izbjeći ili makar možemo ublažiti pad u tu rupu bez dna.

1. Promijenite radnu sredinu

Ako na svom radnom stolu imate sto stvari koje vam odvraćaju pažnju – računi, šoljice za kafu, knjige, novine – ponekad je najbolje spakovati osnovno i promijeniti okolinu. Bijeg u prazne kocke poput konferencijskih sala ili u biblioteku, čitaonicu može vam pomoći da se fokusirate.

2. Isključite internet

Internet je kao stvoren za odvraćanje pažnje. Ako niste dovoljno jaki da mu odolite i ponovno se uključite na mrežu nad mrežama, isključite modem i iznesite ga iz sobe u kojoj radite.

3. Prestanite raditi sto stvari istovremeno

Kad radite nekoliko zadataka paralelno i prebacujete se s jednog na drugi, najbolje je da odmah prekinete s tim. Treba rješavati jednu po jednu stvar. Ako projekte možete poslagati po rokovima, najbolje je rješavati najhitnije pa onda one manje hitne. Ako tog kriterija nema, korisno je odmah riješiti najteži jer će se poslije njega sve činiti lakšim.

4. Vodite detaljnu listu stvari koje morate obaviti

Umjesto da na papir stavite ime jednog projekta kojem ćete se posvetiti idućih mjesec dana, korisnije je razbiti ga u što više dijelova i onda precrtavati jednu po jednu, kako napredujete. Tu isto postoji zamka – ako ne osvježavate listu zadataka, samo vođenje liste se pretvara u gubljenje vremena.

5. Ne očekujte savršenstvo

Ovo pravilo ne važi za finalne proizvode, ali važi za svakodnevne stvari. U velikoj većini slučajeva je bolje napraviti 80 posto, nego ništa.

6. Obećajte nekome koga cijenite kad ćete biti gotovi

Ako to ne uradite do obećanog roka, osjećat ćete se grozno. A to ne želite.

(fenserka.com)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.