U susret drugoj PR ARENI International, edukativnoj konferenciji za studente o odnosima sa javnošću koja će se održati 20. i 21. aprila, razgovarali smo sa gospodinom Andy McGuffie glasnogovornikom delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini.

Iz perspektive Evropske unije, kao njen glasnogovornik u BiH, koliko važnim smatrate umrežavanje mladih ljudi iz regije?

To je izuzetno važno! Odlično je što PR Arena nudi ovu priliku mladim PR i komunikacijskim stručnjacima zapadnog Balkana. Kroz umrežavanje moguće je testirati vlastite ideje i projekte i naučiti o novima kao i razmjeniti iskustva.

Evropska unija je utemeljena na principu saradnje, i saradnja je u srcu svega što radimo na svim područjima gdje radimo, bilo da je to u područje ekonomije, poljoprivrede, trgovine ili vanjske politike. Za sve zemlje koje su članice ili teže biti u EU, saradnja mora biti navika, tako konferencije poput ove pomažu razvijanju tog aspekta.

Balkan je postkonfliktna regija i zbog toga PR profesionalci moraju komunicirati pažljivo. Kako bi ste opisali PR branšu na Balkanu?

PR branša je mlada, još uvijek u nastajanju, nosi teret vrlo teškog nasljeđa 1990-ih i suočava se sa istim finansijskim izazovima kao i svaka druga branša danas.

Ipak, ne postoji manjak talenta u regiji u smislu copywritinga, dizajna, event managementa i online aktivnosti. PR branša u regiji je na korak od promjene: Od klasičnog prijenosa informacija počela je da kreira komunikaciju sa publikom i potrošačima. Fascinantno je biti ovdje u tom trenutku i pratiti promjene.

Koliko je važno održavanje ove konferencije kako za studente tako i za struku?

Vrlo je važno i za struku i za studente! Očito je dobro za studente da se okupe i razmjene kontakte. Također je dobro za struku imati ovakve događaje zbog izgradnje ideja i predanosti profesionalnoj zajednici. Program Konferencije je odličan i vjerujem da će svi imati dosta toga da čuju i nauče.

Šta studenti mogu očekivati od Vašeg predavanja?

Hrpu EU žargona! Ne ozbiljno, namjeravam govoriti o iskustvu prakticiranja PR-a u instituciji tzv. ‘in-house’ PR i kako se ovaj način rada razlikuje od rada za kompaniju ili agenciju za odnose s javnošću. Također ću se osvrnuti i na bitnost korporativne strategije u uspješnom PR-u. Kako je moje predavanje planirano u 09:00 na 21. april, biti će potrebno mnogo kafe! Veselim se tom danu i nadam se upoznavanju mnogo mladih PR kolega.

(STUDOMAT.ba/Apriori.ba)