Upoznajte Neiru, studenticu koja je pokrenula svoj mali, kreativni biznis

Ne, nije riječ o cvijeću. U pitanju su ukusni i super dekorativni mafini.


neira
Foto: Instagram

Neira ima 25 godina, studentica je Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, smjer marketing menadžment, a ujedno se profesionalno bavi marketingom i sarađuje sa različitim kompanijama.

Za sebe kaže da je zaljubljenica u pisanje, slikanje, ali i mnoge druge kreativne stvari. Smatra da je odgonetnula gdje leži njen potencijal i sada strateški ide ka ostvarenju ciljeva o kojima se do sada nije usudila čak ni maštati.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Iako ima brojna interesovanja, pa samim tim i puno tema za razgovor, a u intervjuu za Lonac.pro najviše  je pažnje posvetila njenom biznisu Felicità Flower Cupcakes.

Neira je ispričala kako izgleda pokrenuti i razvijati mali biznis u BiH, gdje nalazi inspiraciju za nove ideje, da li ima podršku lokalne zajednice, uticaj tehnologije i još puno toga.

Intervju sa Neirom prenosimo vam u cjelosti.

Svaki biznis ima svoju priču. Kako si se ti inspirisala da započeniš biznis pravljenja Felicità Flower Cupcakes i šta te navelo da se upustiš u ovu slatku avanturu?

 – Da, tako je. Svaki biznis ima svoju priču, iako naša nije bila uvijek ovako lijepa. Moja cijela porodica je decenijama skupljala iskustvo iz raznih ugostiteljskih grana, a najviše kuhinje, no nikada niko, ni pored tog silnog profesionalnog alata i znanja, nije smogao hrabrosti da započne nešto svoje. Ako i jesu razmišljali o tome, uvijek je to bilo na granici nekog fast food-a ili sendvičare u blizini nekog fakulteta, ali čak ni ovo nisu pokušali.

Moja mama je iskusna kuharica, sa 30 godina iskustva, poznata po stvaranju jedinstvenih slatkiša na svakom radnom mjestu. Također je iznimno kreativna i strastvena za izradu cvjetnih aranžmana. Iako je dugo odgađala svoje profesionalne ambicije kako bi bila posvećena obitelji, nedavno se suočila s izazovima i odlučila započeti novu avanturu. I tako, ja sam razmišljala o nekoj inovativnoj ideji, nešto što ne postoji na našim prostorima, a što bi moglo biti dovoljno atraktivno da njoj obezbijedi prihode kako ne bi morala ići na posao.

Kada sam vidjela cvijetne mafine, to mi je toliko zvonilo u glavi: “MOJA MAMA!“ Sam naziv Felicità, koji na našem jeziku znači “sreća”, zapravo predstavlja moju mamu. Moju sreću, mog prelijepog leptira. Iz tog razloga i na logu imamo jednog malenog leptira.

Naravno da nisam ni slutila da će cvijetni mafini napraviti ovakvu pometnju i da ćemo odmah imati toliko nevjerovatnih ponuda za saradnju i toliko mnogo narudžbi. Sada, za Felicitu imamo mnogo veće planove od ovih prethodno napisanih i nadamo se ostvarenju tih velikih snova.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Felicità Flower Cupcakes (@felicita_cakes_ns)

Iako se već iz samog naziva biznisa može zaključiti o čemu je riječ, šta je to što izdvaja Felicità Flower Cupcakes kao brend?

 – Mi smo maleni kućni biznis koji se bavi izradom mafina i torti sa akcentom na posebnu, luksuznu, cvijetnu dekoraciju. Glavni sastav mafina je izrađen i punjen posebnim, tajnim sastojcima, koji ovu potpuno običnu poslasticu čine tako posebnom. Dekoracija je urađena tako da izgleda kao realistično cvijeće, te prosto zasijeni sve uobičajne poklone na koje smo navikli, a na sve to dodali smo i providne kutijice koje ne prikrivaju ljepotu mafina i daju im posebnu dozu luksuza.

Pored ovoga radimo i torte, sa također orginalnim receptom, i ukrašene na nama specifični, Felicità način. U ponudi imamo samo 4 okusa, a što se dekoracije tiče, ostajemo pri tome da i torte budu ukrašene na naš prepoznatljiv, cvijetni način. Upravo po tome želimo da ljudi pamte naš brend i sada, a i u budućnosti.

Felicità proizvodi mogu biti orginalan i personalizovan poklon u svakoj prilici – kao dnevni podsjetnik koliko nekoga volimo, znak pažnje za naše poslovne saradnike ili kao odličan detalj na različitim događajima, poput konferencija, svadbi ili drugih evenata u gradu.

Spomenula si da koristite tajne sastojke za recepte i to ti nećemo tražiti da nam otkriješ, ali nas zanima koji je tvoj “tajni sastojak” za uspjeh?

 – Tajni sastojak za naš uspjeh je prije svega poseban kvalitet mafina. Da budem iskrena, mafin kao slatkiš je meni, vjerujte mi ”velikom gurmanu slatka”, potpuno neprivlačan. Mafini su uglavnom suhi i bez nekog posebnog ukusa. Baš ovdje nastupa moja mama sa svojim posebnim receptom za mafine, koji ih čini tako sočnima, mekanima i nevjerovatno ukusnima, naročito ako ih punimo kremom.

Imamo recept i za vanilija mafine, ali čokoladni mafini su naša preporuka jer su prosto, preukusni. Na sve to, puter krema koju koristimo je toliko posebna i ukusna da u kombinaciji sa ovim mafinima dobijamo jedan toliko predivan ukus da i oni koji nisu veliki sladokusci žele barem dva mafina.

Sudeći po tome da mi dolazimo iz porodice “velikih trbuha”, nijedan mafin koji nije ekstremno ukusan ne ide u prodaju. Polazeći od sebe, znamo da ćemo hranu koja samo lijepo izgleda kupiti jednom, a mi želimo da se ljudi vraćaju po još i da se raduju ukusu naših kolača. Zbog toga, čak i danas, kontinuirano radimo na ukusu svih naših slatkiša stavljajući kvalitet na prvo mjesto. I naravno, za kraj, dodajemo posebnu notu ljubavi. Svakoj narudžbi se radujemo kao djeca i svaki mafin želimo da izradimo bolje od prethodnog.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Felicità Flower Cupcakes (@felicita_cakes_ns)

Iz tvojih dosadašnjih odgovora primjećujem da, osim truda i rada koji investiraš u svoj biznis, veliku ulogu ima i emotivni aspekt i empatija s kupcima. Na koji način je to doprinjelo razvoju tvog biznisa?

 – Ljudi se toliko obraduju kada vide naše mafine da smo po uzoru na to smislili jedan od naših glavnih slogana, a to je: “Mi ne donosimo samo mafine, mi donosimo sreću!” Sreća koju ljudi ispoljavaju pri prvom susretu sa mafinima možda proizilazi iz toga da ništa slično nisu vidjeli kod nas, njihove ljepote, a i emotivne poruke da im je neko poslao nešto tako personalizovano i orginalno, poput buketa ili kutije mafina.

Vrlo često igramo različite uloge kako bismo našim kupcima pomogli da iznenađenje bude potpuno, a od uloga najčešće glumimo dostavu dokumentacije. Suprotna strana koja očekuje samo neke dokumente, a zapravo dobije buket prelijepih mafina, naravno da bude potpuno obasuta pozitivnim emocijama

Osim kupaca, koji su ključni za opstanak i razvoj biznisa, lokalna zajednica može biti važan oslonac za male biznise. Da li tvoja zajednica podržava tvoju poslovnu viziju i kako ti uzvraćaš podršku?

 – Postoje maleni biznisi koji su u startu podržali naš inovativni biznis i ponudili saradnju na društvenim mrežama. Osim podrške koju smo uzvratili, također smo i prihvatili saradnju, iako se ti mali kreativci zapravo bave sličnom proizvodnjom. Prosto ne vidimo u njima konkurenciju, a ni oni u nama. Posebni smo zbog svojih proizvoda, kao i oni, tako da smo lijepo dočekani na ovu našu malenu, kreativnu scenu.

Nastojimo i mi biti korisni lokalnoj zajednici i podsticati moral i ljudskost gdje god se nalazimo, od saradnje sa influenserima (koje pažljivo biramo) do događaja na kojima ćemo se pojaviti. Trenutno sarađujemo sa udruženjem “Renesansa” koje se bori za žene oboljele od raka i bićemo sponzori na predstojećem “Race for CURE”. Svaki član udruženja koji naručuje naše proizvode donira 10% udruženju, a također ćemo napraviti posebnu akciju sedam dana prije događaja koji će biti objavljen na našim stranicama.

Nadamo se i pomoći od Ministarstva, koje ima posebne projekte pomaganja mladima i startup-ima. Onoliko koliko naš maleni biznis bude rastao toliko će rasti i naša mogućnost pomaganja zajednici. Ti projekti stoje napisani i nadamo se da će u budućnosti biti i realizovani.

Kako tehnologija doprinosi tvom biznisu?

 – Bez tehnologije nažalost ništa. Od opreme za profesionalno fotografisanje i snimanje video sadržaja, do marketing znanja. Olakšavajuća činjenica za mene jeste moje profesionalno znanje iz marketinga, pa se posebno mogu posvetiti svim mrežama i voditi kampanje online.

Sve narudžbe su online jer, za sada, nemamo trgovinu. U budućnosti se nadam dodatnom ulaganju – od kućnih računa i aparata za izradu naljepnica, do kućne izrade ambalaže. Zbog adekvatne tehnologije, programa i znanja uspjela sam izraditi naš logo, vizit kartice i reklamne materijale, kao i maleni identitet na internetu.

Ja znam da ono što trenutno radimo nije marketinški dovoljno atraktivno, jer ljudi ne žele vidjeti samo gotov proizvod, već žele da se povežu sa nama na neki poseban način. Zato trenutno pripremamo zanimljive sadržaje poput “tips and tricks”, “izradite mafin sa nama”, “poredajte sa nama sastojke za kolače”, “emisije dodatnih recepta za kolače” i slično. Volim proces osmišljavanja ovih aktivnosti, a nadam se da će biti zanimljivo i našoj publici kada objavimo ove sadržaje.

Iako si tek na početku, verujem da, poput većine preduzetnika i preduzetnica, razmišljaš nekoliko koraka unaprijed. Koje su dugoročne vizije i planovi za tvoj biznis? Gdje se vidiš kroz nekoliko godina?

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Felicità Flower Cupcakes (@felicita_cakes_ns)

 – Kada smo počinjali, željela sam da to bude samo maleni usputni posao za jednu osobu, ali baš kao što sam tada vjerovala da će ovo biti atraktivno na tržištu Bosne i Hercegovine, sada vjerujem da ćemo jednog dana biti veliki brend.
 Zamišljam nas kao najljepšu slastičarnu koju možete vidjeti na Balkanu, od bajkovitog cvijetnog ambijenta, do nestvarnog izgleda naših slatkiša i hrane. Radionica bi bila posebno opremljena za opušten rad, sa posebnim uniformama koje ljudima ne bi bile neugodne i pokućnicama kako bi se radnici osjećali kao kod kuće.

Već radim na tome i nadam se da ću uspjeti razviti poseban recept za čokoladu, kako bismo plasirali novi proizvod na tržište. Vidim veliki roze natpis Felicità Flower Cupcakes, dekorisan raznim cvijećem na samoj Baščaršiji i ljude koji jedva čekaju provesti vrijeme u našoj slastičarnoj. Želim da Felicità bude maleni kutak sreće za porodice, zaljubljene, prijatelje, kolege i sve one koji su spremni da dijele ljubav! Želim da ljudi sa našim slatkišima i prostorom prave najsretnije trenutke u životu.

Nadam se da ćemo porasti toliko da možemo biti od veće koristi zajednici i pomagati ljudima kojima je pomoć zaista potrebna. U ovom trenutku čvrsto vjerujem da mi možemo postati jedan od prepoznatljivih znamenitosti Bosne i Hercegovine, ukoliko budemo imali podršku od zajednice i predano radili na ovom cilju. Radujem se svim našim postignućima koje ću sigurno dijeliti sa našim pratiteljima na društvenim mrežama. Želim da ljudi prate sve što prolazi jedan maleni biznis, od 17 KM na bankovnom računu do jedne prelijepe slastičarne, a do tada mogu samo predano da radim i molim Boga da mi pomogne da uspijem sa ovim ciljem.