UNTZ: Samofinansirajući studenti izjedančeni sa redovnim kod plaćanja školarine
Reforma obrazovanja u TK, šta je novo u 2024. godini?
Tuzlanski kanton posljednjih godina prolazi kroz opsežne obrazovne reforme koje za cilj imaju značajno unapređenje kvaliteta obrazovanja.
Pripreme za strukturalne reforme u obrazovanju započete su 2022. godine, a nastavljene 2023., da bi najviše rezultata bilo u 2024. godine. Reforme u protekle tri godine donijele su promjene u gotovo svim segmentima obrazovanja – od osnovnih škola, preko srednjeg obrazovanja, do visokog obrazovanja i nauke.
Ministar Omerović se osvrnuo i na oblast visokog obrazovanja te kaže da uprkos brojnim poskupljenjima, u Tuzlanskom kantonu nisu povećane participacije za studente. Upravo suprotno, nakon incijative iz Skupštine TK samofinansirajući studenti su izjedančeni sa redovnim u smislu plaćanja školarine.
– Povećana su izdvajanja za naučna istraživanja, a Univerzitet u Tuzli ostvario je najveći broj akreditacija studijskih programa u zemlji. Vlada je uložila i značajna sredstva u opremanje fakulteta, studentskih domova, te podizanje standarda studentskog života. Ove godine je zabilježen veći broj upisanih studenta u odnosu na prethodnu, ističe ministar Omerović i dodaje da kroz e-prijavu ispita, modernizaciju obrazovnih resursa i veća ulaganja u nauku, studenti imaju bolje uvjete za sticanje znanja i naučno-istraživački rad, a dodatno su osigurane stipendije za nadarene studente i učenike, studente i učenike s invaliditetom i učenike deficitarnih zanimanja.
– Uvedene su stipendije za nadarene učenike osnovnih i srednjih škola, nadarene studente, učenike i studente s invaliditetom, te učenike iz romske i drugih nacionalnih manjina. Posebna pažnja posvećena je učenicima koji upisuju deficitarna zanimanja, a proces dodjele stipendija nastavljen je i za ovu populaciju, što dodatno doprinosi razvoju potrebnih vještina na tržištu rada, kaže Omerović, piše Klix.ba.
– Jedna od najvažnijih reformi, a koja je bila osnova za dalje procese u obrazovanju implementirana je u junu 2022. godine. Tada je Vlada TK nakon 20 godina donijela nove pedagoške standarde i normative za osnovno, srednje i visoko obrazovanje. Ovi standardi pružili su sigurnost nastavnicima, omogućivši stabilnije radne uvjete i bolje organizirane nastavne procese. Pedagoški standardi povećali su fleksibilnost sistema, što je omogućilo bolje i kvalitetnije odgovore na potrebe učenika i nastavnika, ističe Omerović.
Pored standardizacije, reforma je usmjerena na osiguranje jednakih mogućnosti za sve učenike i studente. Već u prvoj godini reforme broj tehnoloških viškova među nastavnicima znatno je smanjen, što je dodatno doprinijelo stabilizaciji obrazovnog kadra i kvaliteta nastave.
– Ministarstvo obrazovanja i nauke od 2022. godine kontinuirano je donosilo nove propise iz oblasti predškolskog, osnovnog, srednjeg i visokog obrazovanja kako bi ovaj proces bio unaprijeđen. Gotvo svi zakoni iz oblasti obrazovanja su unaprijeđeni, a doneseni su i drugi propisi poput uredbi, pravilnika i drugih podzakonskih akata koji uređuju određene segmente obrazovanja, napominje Omerović.
Reforme obrazovnog sistema Tuzlanskog kantona, kaže na kraju ministar Omerović, ne samo da su poboljšale kvalitet obrazovanja, već su stvorile sigurnije, inkluzivnije i modernije okruženje za učenike i studente.
– Ova tiha revolucija, predvođena vizijom unapređenja i stabilnosti, obećava svijetlu budućnost za mlade generacije i doprinosi jačanju obrazovnog sistema kao temelja za ekonomski i društveni napredak, ističe Omerović.
STUDOMAT.BA