Svi mi koji imamo stariju braću, sestre, rođake, ili jednostavno čitamo neke od portala ili stranica o studentskom životu, prije nego dođemo na fakultet, stvorimo sliku da je to jedno strašno mjesto, gdje te samo tjeraju da učiš pojmove napamet i obaraju studente na ispitu jer mu je ispala olovka na vježbama. Budući da sam ja vrlo otvorena osoba, malo i glupa moglo bi se reći, odlučila sam da porazgovaram sa svakim profesorom i asistentom na svom odsjeku, te da im iznesem neku od svojih ideja.
Ne samo da su mi ljudi odgovorili na moje pitanje, već su mi i preporučili literaturu za daljnje istraživanje moje ideje. Niko me nije ubio, niko me nije izbacio s predavanja, i niko me nije ni ružno pogledao. Sad meni ništa nije bilo jasno. Zar ne trebaju profesori utjerivati strah u kosti? Da ja nisam slučajno promašila dimenziju?
U moru kriticizima upućenog Univerzitetu u Sarajevu, željela bih da istaknem neke pozitivne stvari koje se dešavaju. Naime, Univerzitet u Sarajevu je dobio grant te ima obavezu da u toku naredne godine uvede sistem ocjenjivanja profesora te njihovih predavanja, što znači da ćemo mi, studenti, imati priliku da kritikujemo, kao i da pohvalimo profesore. Nešto što je dostupno svjetskim univerzitetima, bit će dostupno i nama.
Ja sam stekla dojam koji nisam očekivala. U bilo kojoj obrazovnoj instutuciji se očekuje od nas da savladamo gradivo i naravno da moramo studirati ono što smo upisali. Ali drugačije je kada se studentski život ne svede samo na puko štrebanje gradiva, kada vi sami proučavate materiju i trudite se da povežete ono što vam se nudi. A živimo u dobu kada nam se nudi više nego ikad prije. Preko Erazmusa pa sve do volontiranja u gradovima u kojim studiramo. Sve je tu, naše je samo da to iskoristimo.
Na kraju, Univerzitet u Sarajevu je trenutno na boljem rangu u svijetu nego što je ikad bio. To pokazuje da se promjene dešavaju, da se radi na tome da se ova institucija podigne na vrhunske svjetske nivoe. Ali ni jedna promjena ne dolazi odjednom, zbog toga izučavamo evoluciju i zbog toga smo još tu, u Bosni i Hercegovini, na Balkanu, regiji s mnogo potencijala ali istih, nedovoljno istraženih.
(Amina Hadžiemrić/STUDOMAT.ba)
Napomena: Tekstovi objavljeni u rubrici Studentski glas predstavljaju stavove i mišljenja autora teksta, a nikako redakcije i portala STUDOMAT.ba.