Studentsko zdravlje: Ovih je pet najboljih namirnica za ubrzavanje metabolizma

Ovih pet namirnica može uticati na tvoju probavu, težinu, raspoloženje, pa čak i na opšte zdravlje organizma. Neke vrste bakterija su zapravo neophodne za zdravlje naših crijeva.


Healthy food lifestyle background
Ilustracija: Envato

Naše tijelo sadrži milijarde mikroba, koji se obično nazivaju dobrim bakterijama, od kojih se većina nalazi u probavnom traktu. Ove bakterije imaju nekoliko važnih uloga, koje uključuju sposobnost razgradnje hrane i pretvaranja u energiju, stvaranja određenih vitamina (vitamin K, biotin i folati), rješavanja “loših” bakterija iz organizma i pružanje imunološkog odgovora protiv svih patogena, koji ulaze u crijeva, prenosi ultra.ba.

Ali koju hranu treba jesti, kako bismo osigurali prisustvo dobrih bakterija, ubrzali metabolizam i imali zdravu probavu? Dijetetičarka i zdravstvena stručnjakinja za crijeva dr Megan Rossi, otkriva sve o najboljim namirnicama za sretna i zdrava crijeva.

Tamna čokolada

Odlične vijesti za sve ljubitelje čokolade, tamna čokolada je dobra za tvoje zdravlje. Što je veći procenat kakaoa, to su bolja svojstava za zdrava crijeva, najbolje je da biraš čokoladu sa minimum 70% kakaoa.

 – Sadržaj polifenola u kakaou posebna je biljna smjesa, koja je omiljena hrana dobrih crijevnih bakterija. Redovno jedenje hrane bogate polifenolima, povezano je s optimalnim zdravljem crijeva i promoviše široke zdravstvene beneficije, uključujući snižavanje krvnog pritiska i nivoa holesterola, navodi dr. Rossi.

Mahunarke

Probiotici poput mahunarki, izvor su hrane za razvoj i rast neophodnih dobrih bakterija. Zdravi nivoi bifidobakterija, povezani su sa poboljšanom probavom i prevencijom upale crijeva. Uvedi u ishranu češće razne vrste graha, mahune, leću, slanutak, grašak, kikiriki.

Laneno sjeme

Laneno sjeme dolazi s bogatstvom zdravstvenih benefita za crijeva.

 – Dobar su izvor omega 3, koji se smatra važnim u zdravlju crijeva, ali izvrstan su izvor dijetalnih vlakana, koja pomažu u omekšavanju stolice, kaže dr. Rossi.

Nedavno istraživanje, pokazalo je da laneno sjeme poboljšava crijevne bakterije. Savjet: važno je piti puno vode uz korištenje lanenog sjemena (1 šolja vode po kašici), jer je sjemenu lana potrebna voda da djeluje.

Zob, zobene pahuljice

Zob je prirodno siromašna glutenom, a crijevima je izvor složenih ugljenih hidrata.

 – Za razliku od mnogih drugih žitarica, zob dobro podnose i oni koji imaju problema sa crijevima, poput osjetljivosti na celijakijski gluten. Cijela zob je takođe bogat izvor dijetalnih vlakana, uključujući beta-glukane i otporni škrob, za koje je poznato da povećavaju rast dobrih bakterija, povezanih sa smanjenom upalom crijeva. Zob takođe podržava dobru regulaciju crijeva, poručuje dr. Rossi.

Kefir

Tip fermentiranog mlijeka, kefir je moćan i raznolik prehrambeni izvor dobrih “živih” bakterija, koji sadrži do 30 različitih sojeva bakterija i kvasca.

 – Pokazalo se da i određene bakterije iz kefira, inhibiraju rast potencijalno štetnih bakterija poput Salmonele i E.coli, objašnjava dr. Rossi.

Ostala hrana bogata dobrim bakterijama uključuje nezaslađeni jogurt, kiseli kupus, gljive.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!