Studentsko zdravlje: Istraživanje kaže da voda popravlja raspoloženje

Nedavno istraživanje kaže da bi pravilna hidratacija mogla biti ključ boljeg raspoloženja i veće sreće.


Drinking water
Ilustracija: Envato

Istraživanje je proveo OnePoll i oni su procijenili navike hidratacije i nivo sreće 2.000 Amerikanaca. Ispitanici, koji su tvrdili da piju dovoljno vode svaki dan izvijestili su o većem nivou optimizma, energije i uspjeha od onih koji nisu dostigli svoju dnevnu količinu vode.

Zapravo, 41% učesnika koji su pili šest ili više čaša vode dnevno okarakterisali su se kao “vrlo sretni”. Samo 12% ispitanika koji su pili manje od jedne čaše vode dnevno reklo je isto; 40% ispitanika u kategoriji šest ili više njih takođe se smatra optimističnim ljudima, dok je samo 10% volontera u kategoriji jedna ili manje moglo reći isto.

Nivo hidratacije uticao je i na opštu dobrobit ispitanika. Oni koji su pili više od šest čaša vode dnevno rekli su da su se budili iscrpljeni manje puta sedmično od onih koji su konzumirali daleko manje vode. Istraživanja potvrđuju, da hidratacija igra važnu ulogu u raspoloženju i razini energije jer utiče na kognitivne performanse.

Dehidratacija može brzo narušiti funkciju mozga, prema članku objavljenom u ACSMs Health and Fitness Journal. Prvobitno, kako je objašnjeno u radu, istraživači su vjerovali da su kognitivne performanse pale na 2% deficita vode u tijelu. Novija istraživanja su, međutim, pokazala da je čak i blaga dehidratacija, koju karakteriše deficit od 1 do 2%, dovoljna da naruši rad mozga, prenosi ultra.ba.

Drugo istraživanje objavljeno u The Journal of Nutrition otkrilo je da blaga dehidratacija kod mladih žena uzrokuje pogoršanje raspoloženja i otežava koncentraciju. Osim toga, simptomi glavobolje i umor mogu se povećati nakon samo 1,36 posto deficita vode u tijelu. Pregled objavljen u časopisu Nutrition Reviews takođe je potvrdio da je blaga dehidratacija dovoljna da pogorša raspoloženje.

Osim toga, analitičari su otkrili da su starije odrasle osobe podložnije dehidrataciji iz različitih razloga, uključujući nedostatak osjećaja žeđi i promjene u tjelesnoj ravnoteži natrijuma u vodi. Kao rezultat toga, odrasle osobe srednje do starije dobi mogu doživjeti slabiju pažnju i lošiju memorijsku funkciju kada su dehidrirane.

Dakle, kako možeš održavati dnevni unos vode? Možda možeš pokušati koristiti više leda. Prema podacima ankete iz istraživanja OnePoll, led može igrati ključni faktor u hidrataciji. Studija je pokazala da je 56% učesnika reklo da neće piti vodu ako nije hladna, a 53% je reklo da bi jednostavno pili manje vode kad ne bi bilo leda. Nešto više od polovine ispitanika složilo se da koristi mnogo leda. Analizom podataka analitičari ankete otkrili su da su učesnici istraživanja konzumirali do 116 čaša leda mjesečno, odnosno 400 kilograma leda godišnje.

Ujutro prvo popij čašu vode ili jednu šolju kafe zamijeni jednom čašom vode. Ako žudiš za pojačanjem okusa, probaj aromatizovane vode. Ako ti je potreban stalni podsjetnik da popiješ još jednu čašu, postavi tajmere na svom telefonu ujutro, popodne i naveče.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!