Studenti za polaganje ispita traže pomoć psihologa

Pomoć psihologa najčešće traže studenti medicine ili farmacije.
Ispiti – najmučniji dio svakog studiranja. Studentima nerijetko problem predstavlja samo jedan predmet zbog kog čitavo školovanje znatno produže. Da problem postoji pokazuje i to što akademci traže pomoć stručnjaka, odnosno psihologa, koji ih savjetuju kako da efikasnije pripreme gradivo, ali i riješe probleme koji su ih odveli u ćorsokak sa učenjem. Postoji nekoliko tehnika za to.
Već tri godine, psiholog Tamara Kostić pomaže studentima da polože ispite koji im zadaju muke. Većina njih se na savjetovanje javlja kada već situacija odmakne kontroli, odnosno kada shvate da sami neće uspjeti da se suoče sa težinom procesa učenja i svim izazovima koje polaganje ispita nosi.
– Oni se obično obraćaju zbog problema anksioznosti ili izbegavanja izlaska na ispit. Tu su i različiti tjelesni, odnosno psihosomatski simptomi koji dolaze u toku pripreme ispita. Suočavaju se i sa perfekcionizmom i očekivanjema koji su sebi postavili. To su teme na kojima obično radimo, kaže Kostić.
Dodaje da je sve više zainteresovanih studenata, kao i da prednjače oni sa fakulteta poput medicine ili farmacije. Manje studenata dolazi sa humanističkih, odnosno društvenih nauka.
Prvo psihološki rad, pa konkretne tehnike
Naša sagovornica kaže da se prvo treba suočiti sa psihološkim problemima i raditi na njima, a da drugi dio rješenja predstavljaju konkretne tehnike koje će olakšati sam proces učenja.
– Ako su u pitanju strahovi, jako je važno da razgovarati sa studentima čega se tačno plaše, potom treba naučiti strategije samoregulacije emocija. To znači da kad dođe trenutak straha, važno je pravilno disanje i lijepe reči upućeni sebi, navodi Kostić.
Dodaje i da sa studentima uči kako da pronađu ključne riječi u tekstu, kao i da koriste tehnike efikasnog preslušavanja koja im pomažu da nešto brže ponove. Ona izdvaja tri.
– Tu je i takozvana semafor tehnika za raspored ispitnih pitanja, kao i vizuelna tehnika pomoću kojih pojmove pretvaramo u slike. Koristimo i sve popularnije mape uma, navodi sagovornica Nova.rs.
Šta je semafor tehnika
Ova tehnika označava podjelu pitanja po bojama semafora. Tako je važno da student nauči sva pitanja koja ima, a onda ih podijeli po nivou znanja.
Zelenom bojom označavaju se pitanja koja student veoma dobro zna i za koje nije potrebno veliko obnavaljanje.
Potom slijedi narandžasta ili žuta boja kojom student označava pitanja koja nije najbolje naučio. Potrebno je da ih više puta obnovi.
Crvena boja sa ovog „semafora“ rezervisana je za teška pitanja na koja student ne zna odgovor. Tokom obnavljanja boja koju student dodijeli pitanju može se mijenjati u zavisnosti od toga koliko zna odgovor na neko pitanje.
Tehnika mape uma
Već izvjesno vrijeme ova tehnika veoma je popularna među studentima, ali i mlađim učenicima.
Jednostavno rečeno, mapa uma predstavlja niz crteža koji će pomoći da pogledom na nju, student dobije asocijaciju na određenu ključnu riječ i dalje lekciju.
STUDOMAT.BA