Stres studiranja: Kako sačuvati mentalno zdravlje?

 Stres studiranja: Kako sačuvati mentalno zdravlje?

Svi znamo da na fakultetu može biti jako stresno, a proces studiranja može ozbiljno dovesti u pitanje naše mentalno zdravlje i snagu.

Osim što mogu biti najljepše godine, nekim kolegama dani na fakultetu obilježeni su tjeskobom, financijskim poteškoćama, samoćom i depresijom, piše mojfaks.com.

Anketa koju je provelo Nacionalno udruženje studenata u Velikoj Britaniji otkrila je da je većina studenata (njih čak 78%) imala poteškoća s mentalnim zdravljem, a čak trećina njih izjavila je da je razmišljala čak i o samoubojstvu. Više od polovine studenata (54%) nije potražilo nikakvu pomoć.

Poteškoće s mentalnim zdravljem komplicirane su i naravno da za njih ne postoji neko brzinsko rješenje. Ako i ti imaš određenim problema, najbolje bi bilo da se javiš u najbliže studentsko savjetovalište, savjetovalište za mlade ili pak u jedan od centara specijaliziranih za ovakve probleme.

No, iako je pomoć uvijek najbolje potražiti na pravoj adresi, fakultet i kampus mogu ti također pružiti potporu u teškim trenucima. Samo moraš potražiti pomoć i savjet na pravome mjestu.

Razgovaraj sa savjetnicima

Gotovo svaki fakultet ima svoju službu za studentsko savjetovanje i savjetovalište u koje možeš doći ukoliko ti zatreba pomoć ili savjet. Ako želiš s nekime razgovarati, uvjeriti se da je tvoj problem uobičajen ili pak nešto ozbiljniji, evaluacije koje možeš dobiti na ovakvim mjestima mnogo će ti pomoći.

Razgovaraj s kolegama

Zvuči banalno, ali razgovor s kolegama zaista će ti pomoći: uvjerit ćeš se da svi prolazimo kroz slične nedoumice, poteškoće i borbe, a moći ćeš dobiti jasniju sliku o tome kako se boriti sa mentalnim problemima na više različitih načina. U trenutku kad ti je potrebna pomoć možda ti to neće značiti puno, ali razgovorom s kolegama možda ćeš baš ti pomoći nekome da se osjeća malo bolje.

Potraži utjehu na internetu

Online grupe potpore mogu biti jako korisne mladima koji se možda stide zatražiti pomoć ili razgovarati s nekime “u četiri oka”. Online grupe nude intimnije okruženje koje ti dopušta da prikriješ svoj identitet ili ga barem staviš u drugi plan, a fokusiraš se na svjedočanstva drugih vršnjaka koji prolaze kroz iste probleme što će umanjiti osjećaj da si sam/a u tome.

Male stvari čine razliku

Nema jednog, univerzalnog rješenja za sve ljude, ali joga je, na primjer, jedno od najomiljenijih među mladima. Ukoliko ste pobožni i ukoliko vas vjerski obredi poput molitve smiruju, pokušajte i s tim. Razmišljajte pozorno o svojim postupcima svaki dan i usmjerite ih tako da vam svaki dan poboljšavaju raspoloženje: to može biti osam sati sna svaki dan, desetominutna šetnja obližnjim parkom ili sat vremena za druženje s prijateljima. Što god vam poboljšava raspoloženje – nađite vremena da to radite svaki dan.

Pomaži drugima u zdravoj mjeri

Ako nemaš problema s mentalnim zdravljem, velike su šanse da poznaješ nekoga s fakulteta ko ima. Istraživanje koje je proveo Student Minds pokazalo je da studenti koji pomažu kolegama koji imaju problema s mentalnim zdravljem u prosjeku poznaju još četiri osobe sa sličnim problemima. Ovo može biti veliko opterećenje za kolege koji jednostavno ne znaju kako pomoći svim prijateljima koji se bore s mentalnim nesigurnostima stoga je poželjno uputiti ih na stručnjake koji će im pružiti profesionalnu pomoć i savjet.

Lijepo je pomoći prijatelju, ali svakako ne biste trebali sami pokušavati nositi teret problema većeg broja kolega koji su nesretni ili nesigurni.

Belma Dž.

Belma Dž.

Možda te i ovo zanima?