Emocionalna inteligencija predstavlja sklop nekoliko sposobnosti kao što su samorazumijevanje, samokontrola, samouvjerenost i sposobnost empatije.


Otkrivamo vam sedam znakova koji pokazuju da biste trebali poraditi na svojoj emocionalnoj inteligenciji.

1. Često ste uvjereni da drugi ne shvataju bit problema pa ste zbog toga nestrpljivi i frustrirani.

2. Iznenađeni ste kada se drugi ljudi uvrijede na vaše komentare ili šale i smatrate da pretjeruju.

3. Smatrate da nije važno vole li vas na poslu ili ne.

4. Vrlo brzo zauzmete stav i jako ste tvrdi u odbrani tog stava.

5. Od drugih imate jednako visoka očekivanja kao i od samih sebe.

6. Vjerujete da su za većinu problema u vašem timu krivi drugi.

7. Ide vam na živce kada drugi od vas očekuju da znate kako se oni osjećaju.

Šta trebate učiniti ako ste prepoznali sebe u ovim rečenicama? Donosimo vam 4 strategije.

1. Dođite do povratne informacije. Ne možete rješavati problem kojega niste osvijestili. Jedna od važnijih komponenti emotivne inteligencije je samosvijest – odnosno sposobnost da ste svjesni vlastitog ponašanja u određenom trenutku. Najlakše je da pitate nekoliko ljudi šta primjećuju u vašem ponašanju. Tako ćete lakše znati što bi u buduće trebali raditi a što ne. I ne tražite izgovore za vaše ponašanje. Tako sve skupa neće imati smisla. Umjesto toga saslušajte i pokušajte razumjeti.

2. Budite svjesni razlike između namjere i stvarnog učinka. Ljudi niske emocionalne inteligencije često umanjuju negativan učinak koji njihove riječi i djela imaju na druge ljude. Ignoriraju jaz koji se dogodio između onoga što su htjeli reći i onoga što su drugi zapravo čuli. Bez obzira na to šta ste mislili uvijek razmišljajte o tome kako će vaše riječi utjecati na druge ljude.

3. Udahnite i izbrojite do pet. Ljudi koji imaju visok nivo emocionalne inteligencije odvagnu kako će reagirati u određenoj situaciji i ne reagiraju na prvu loptu. Recimo, ne prekidaju druge dok iznose svoje ideje. Kada ljude saslušate oni imaju dojam da ih razumijete, čak i kada se s njima ne slažete.

4. Mislite i na sebe. Često vam savjetuju da se stavite u poziciju drugih ljudi kako biste razvili empatiju, no ključno je za emotivnu inteligenciju voditi računa i o vlastitim osjećajima. Dakle, morate biti u stanju sagledati problem iz svoje perspektive i perspektive drugih da bi ga lakše riješili.

(Magazin.hr/businessinsider.com)