Savjeti za nenaspavane studente: Kako se naspavati?

 Savjeti za nenaspavane studente: Kako se naspavati?

Stalno ste nenaspavani? Pokušajte slijediti sljedeće savjete.

Postoji par stvari koje razlikuju studente od ostatka populacije. Osim što se većinu vremena nezdravo hrane, piju nenormalne količine kafe, imaju i najbolji modni dodatak – prekrasne, tamne podočnjake.

U određenim situacijama, studenti ne mogu izbjeći nespavanje. To je vrijeme kolokvija, koje je najčešće i vrijeme seminara, te vrijeme ispitnih rokova. Za te dane se studenti posebno čuvaju i spremaju, što psihički, ali i fizički. Danima prije spavaju po barem deset sati dnevno, jedu što zdravije kako bi mogli podnijeti nezdravu prehranu koja nam slijedi i druže se s ljudima da bismo napunili baterije, piše srednja.hr.

Dok su studenti u roditeljskoj kući, lakše je pripaziti na ritam spavanja, pogotovo zato što im roditelji ne daju da idu spavati svaku noć u 4 ujutro, ili bolje rečeno, ne daju im da svaki dan spavjuo do 12 h. Studentski život, ovisno o rasporedu ispita, svašta dopušta.

Pogotovo je problematično kada su studenti u situaciji da nemaju previše posla, pa je vrlo lako odlutati i gledati serije do jutra. Te situacije sada djeluju kao da su bezazlene, ali kada se tijelo navikne na jedan ritam postane prilično teško naviknuti se na normalno spavanje, koje studentima treba kako bi uspjeli preživjeti samo studiranje.

Na svu sreću, postoje neki savjeti koji mogu pomoći da dovedete svoje spavanje u normalu.

Idite u krevet na vrijeme

Možda zvuči glupo, ali najbitnije je da odete u krevet na vrijeme. Istuširajte se u neko razumno doba, obucite pidžamu i lezite u krevet. Idealno bi bilo kada u to vrijeme ne biste više ništa radili, pogotovo s elektronikom, ali i činjenica da ste u krevetu, puno pomaže.

Odaberite neko vrijeme koje je realno. Ako ste noć prije išli spavati u pet ujutro, vrlo je vjerovatno da nećete uspjeti zaspati ako odete u krevet u 21 h. Najgora stvar koju možete raditi jest naviknuti se na provođenje vremena u krevetu, radeći stvari osim spavanja. Pogotovo u noćne sate. Potrudite se tokom dana dovoljno izmoriti da budete umorni kad je vrijeme za spavanje i nemojte raditi drastične skokove.

Organizirajte si dan

Najčešći uzrok za neodlazak u krevet na vrijeme su razni poslovi i poslići koje smo morali obaviti tokom dana, a nismo. I onda kad je vrijeme za spavanje, shvatimo da je krajnje vrijeme za obaviti sve što smo morali, a naše tijelo pati. Nije uvijek moguće, ali dok je, potrudite se da nemate razloga za neprospavane noći. Čuvajte se dok ne bude vrijeme kad zaista neće biti moguće sve “ugurati” u 24 sata koja nam dan nudi.

Nemojte ići u krevet nervozni

Ako imate problema s odlaskom na spavanje, moguće da je to zato što vaše tijelo nije dovoljno smireno da biste zaspali. Moguće je da imate problema s viškom energije, ali i da ste nervozni, što ponovno dovodi do osjećaja sličnog onome od viška energije. Kada se nađete u nervozi, najbolje bi bilo da se prvo probate opustiti, a tek onda odete u krevet.

Svako ima svoj način opuštanja – nekima je to slušanje lagane muzike, nekima lagana (ali zaista lagana) tjelovježba, a neki se opuštaju pod toplim tušem. U svakom slučaju, poduzmite sve što možete kako biste se maksimalno opustili.

Nemojte ići u krevet punog želuca/jesti u krevetu

Osim što će naše tijelo imati problema s probavljanjem hrane, teže ćete zaspati. Hrana nam daje energiju, a to nam NE treba kada idemo spavati. Pogotovo bismo trebali izbjegavati slatkiše, a to je ono što nam daje najviše gušta… Grickalice općenito nisu dobra ideja, iako je gotovo pa nemoguće gledati seriju ili film bez nečega za grickanje.

Možda te i ovo zanima?