Psihološki trikovi uz koje ćeš raditi na motivaciji i fokusu

Šta je prvo što kriviš kad se ne možeš fokusirati? E-mailovi i poruke? Instagram i Facebook? Sve su to valjani razlozi. Ali šta ako je u pitanju dublji iozbiljniji "ubica" fokusa?


Motivation for studying are my friends

Samoefikasnost je psihološki koncept koji se odnosi na tvoje samopouzdanje u uspješnoj navigaciji kroz situaciju i prevladavanje potencijalnih prepreka. Drugim riječima, koliko vjeruješ da, suočen_a sa izazovom ili neočekivanom promjenom, možeš uspješno riješiti prepreku? Samoefikasnost utiče na sve aspekte našeg života, od vjerovanja da možemo voziti svoj automobil do posla, pa do sjedanja i rješavanja dubokih problema koje imamo. Veća samoefikasnost u radu gotovo uvijek garantuje i uspjeh. Srećom, postoje neki jasni koraci koje možeš preduzeti da je razviješ.

Uzori

Gledanje kako drugi ljudi uspijevaju uz neprekidne napore, budi naše uvjerenje da i mi možemo isto učiniti. To je posebno tačno kada su ljudi koje posmatramo slični nama. Ipak, oni su mnogo više od pukog pokazivanja da je moguće ono što želimo. Posmatrajući ih na djelu, učimo kako reagovati u različitim izazovima, kao i nove vještine, koje bismo učili godinama u sopstvenoj režiji.

Zato, pronađi mentore i uzore. Ako ne poznaješ nikoga s visokom sposobnošću i samoefikasnošću u vještini koja te zanima, potraži na društvenim mrežama i internetu. Pročitaj priče o tome kako su se drugi trudili i uspjeli. Pronalaženje sličnosti između njihove i tvoje borbe pomoći će ti da stekneš pozitivna uvjerenja o vlastitim sposobnostima.

Feedback

Naznaka da dobro radiš dok si usred teškog projekta, može pomoći da se uvjeriš da imaš vještine za uspjeh. Na primjer, kada menadžer kaže da si na pravom putu tokom pojedinačnog izvođenja tvog posljednjeg projekta. Međutim, lažne povratne informacije – poput onih od previše pozitivnog roditelja – u konačnici mogu smanjiti samoefikasnost, kada ne vidiš očekivane rezultate, prenosi ultra.ba.

Zato, moraš stvoriti više mogućnosti za realne povratne informacije. Jedan od primjera je metoda 30/90. Ovdje traži povratne informacije na visokom nivou nakon završetka od 30%, a zatim više taktičkih i konkretnih povratnih informacija kada se suočiš sa zadnjih 10% projekta. Ovo pomaže u izbjegavanju ranog dobijanja pogrešne vrste povratnih informacija.

Emocionalno stanje

Konačno, samoefikasnost se oslanja na pozitivno emocionalno i psihološko stanje. Mnogo je teže vjerovati u svoje sposobnosti ako se boriš sa anksioznošću i stresom. Poznato je da pozitivno raspoloženje poboljšava percepciju samoefikasnosti, a malodušno raspoloženje je umanjuje.

Međutim, veća samoefikasnost može čak promijeniti način na koji doživljavaš stresne situacije. Kako stičeš samopouzdanje i motivaciju, stres i anksioznost često se preoblikuju u uzbuđenje i tu su da te proguraju, umjesto da koče. Promijeni svoj unutrašnji glas i ako te uhvati preopterećenost ili stres, pokušaj shvatiti zašto se to dešava.

 


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!