Po ovome nam ljudi sude: Dva najvažnija kriterija kod upoznavanja

Ljudi stječu dojam o nekome u prvih pet do deset sekundi, a upravo je to ono što presuđuje sviđa li nam se neko ili ne. Na kraju, sve se svodi samo na dva kriterija...

30.06.2016.
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Ljudi nas strpaju u “ladicu” u par sekundi nakon upoznavanja, kao i mi njih, a taj najčešće nesvjesni mehanizam temljeli se na brzinskoj psihološkoj procjeni, objašnjava ugledna profesorica iz poslovne škole na Harvardu Amy Cuddy. Ona je sa svojim kolegama psiholozima Susan Fiske i Peterom Glickom koji pročavaju psihologiju prvog dojma već 15 godina zaključila pravilne uzorke u društvenim interakcijama upoznavanja.

U svojoj novoj knjizi “Presence”, opisala je kako se sve svodi na dva glavna kriterija, odnosno pitanja koja sebi ljudi postave kod upoznavanja nekog u bilo kojoj situaciji, a to su:

  • Mogu li vjerovati toj osobi?
  • Mogu li poštovati tu osobu?

Psiholozi opisuju tu dimenziju ljudske procjene kao prosudbu topline i sposobnosti nekoga, a idealno je naravno ako neko ima oboje.

Cuddy ističe kako većina ljudi u prilikama poslovnog upoznavanja vjeruje da je ovo drugo pitanje “mogu li poštovati tu osobu” a temelji se na procjeni određene sposobnosti čovjeka znatno važnije u poslovnom smislu, no zapravo je ta toplina koja proizlazi iz konteksta pitanja “Mogu li joj vjerovati” važnija za naš dojam u svakom smislu.

– Iz evolucijske perspektive, za naše je preživljavanje važnije znati zavrijeđuje li neka osoba naše povjerenje više od onog zavrijeđuje li naše poštovanje, kaže Cuddy, objašnjavajući da teško možemo nekog uvjeriti u bilo što ako nam ne vjeruje, pa samim time teško da možemo i zaraditi nečije poštovanje.

(Express.hr)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.