Ograničavanje korištenja društvenih mreža ublažava usamljenost i depresiju

Želiš li uraditi nešto da se osjećaš bolje? Nedavno istraživanje sa Univerziteta u Pensilvaniji dokazalo je da ograničavanje korištenja društvenih mreža, na 30 minuta dnevno, pomaže u ublažavanju simptoma depresije i osjećaja usamljenosti.
Za ovu studiju istraživači su angažovali grupu primarnih korisnika društvenih medija – 143 studenta starosti od 18-22 godine i testirali ih više od dva semestra. Jedna grupa studenata bila je upućena da svoje vrijeme na Facebooku, Instagramu i Snapchatu ograničava na samo 30 minuta dnevno, dok su oni u drugoj kontrolnoj grupi nastavili koristiti društvene medije kao što to i inače rade, prenosi ultra.ba.
Učesnici su završili istraživanje kako bi odredili raspoloženje i blagostanje na početku istraživanja i napravili screenshote – slike ekrana, kako bi odredili osnovnu vrijednost za podatke društvenih medija. U naredne tri sedmice, učesnici su podijelili slike ekrana da bi istraživačima pružili prikaz sedmične upotrebe društvenih medija za svakog pojedinca. Istraživači su zatim preuzeli te podatke i pregledali sedam mjera ishoda, uključujući strah od nestanka, anksioznosti, depresije i usamljenosti.
Rezultati?
– Korištenje manje društvenih medija nego što bi inače normalno bio slučaj, dovodi do značajnih smanjenja osjećaja depresije i usamljenosti, rekla je istraživačica Melissa Hunt za Science Daily. – Ovi efekti posebno su izraženi kod ljudi koji su bili depresivni kad su ušli u istraživanje.
Ne trebamo potpuno prestati sa upotrebom društvenih medija. Pa čak ni pokušati – Hunt je napravila istraživanje na način koji dokazuje da je potpuno povlačenje sa društvenih medija vjerovatno nerealan cilj. Ovo je više za podizanje svijesti važnosti ograničavanja vremena na ekranu.
– Malo je ironično da smanjenje upotrebe društvenih medija zapravo čini da se osjećate manje usamljeno. Ali neke od postojećih literatura o društvenim medijima sugerišu da postoji ogromna količina društvenih poređenja koja se dešavaju. Kada pogledaš na živote drugih ljudi, naročito na Instagram-u, lako je zaključiti da je svačiji život ljepši ili bolji od tvog, rekla je Hunt.
Kao i kod većine naučnih istraživanja, postoji nekoliko upozorenja. Da li bi se ti rezultati ponovili za druge starosne grupe ili u različitim okruženjima? Takođe, studija je samo uključila Facebook, Instagram i Snapchat, ograničavajući svoj opseg kako bi utvrdila opštu upotrebu društvenih medija. Hunt kaže da će ovi aspekti biti predmet budućih istraživanja.
STUDOMAT.BA