Nedovoljno sna

Tijelu je potrebno nekoliko dana da ujednači ritam spavanja i buđenja, stoga ne čekajte dan prije ispita kako biste se naspavali. Ukoliko ste navikli da kasno liježete, ne očekujte da ćete noć pred ispit otići ranije na spavanje i naspavati se prije sutrašnjeg “velikog dana”, zapravo bićete još umorniji! Potrebno vam je bar nedjelju dana da biste navikli organizam da ranije idete na spavanje i da ranije ustajete bez poteškoća. Također, potrebno vam je minimalno sedam sati sna da biste se odmorili nakon cijelodnevnog učenja.

Sedmosatno spavanje ne mogu zamijeniti kratki odmori tokom dana niti polusatne dremke prekidane alarmom. Iako mnogi imaju naviku da noć pred ispit ostanu budni, upravo je tu noć najvažnije iskoristiti za dobar san i odmor.

Učenje dan prije ispita

Istraživanja pokazuju da učenje dan prije ispita šteti jer opterećuje kratkotrajnu memoriju što može oštetiti dugoročnu memoriju i uzrokovati miješanje naučenog gradiva.

Studenti su skloni tome da povećavaju obim gradiva i vrijeme provedeno učeći kako se ispit približava, ali sasvim sigurno je djelotvornija metoda ukoliko smanjujete obim gradiva za učenje i vrijeme koje provedete učeći kako bi se smanjio nivo stresa koji ionako raste pred sam ispit.

Boravak u zatvorenom prostoru

Zaključavanje u sobu ili biblioteku tokom pripreme ispita može vas dodatno umoriti. Obavezno napravite nekoliko kraćih pauza na otvorenom. Izdvojite sat vremena da prošetate, vozite bicikl ili odete na kafu s prijateljima u neku baštu.

Zatvoreni prostori i manjak kiseonika mogu vas dodatno uspavati pa će vam pauze na otvorenom razbistriti misli i razbuditi vas za dalje učenje.

Izbegavanje televizije

Za vrijeme učenja dobro je imati ugašen televizor ili boraviti u prostoriji bez televizora, ali potpuno izbjegavanje nema smisla.

Važno je, u pauzama učenja, priuštiti sebi vrijeme za sebe i svoje užitke. Naravno da to ne znači da bi trebalo da počnete sa gledanjem nove sezone omiljene serije, ali laganija komedija dan prije ispita biće dovoljna da vas opusti i skrene vam misli sa stresnog dana.

Pretjerivanje s kofeinom

Iako je opšte prihvaćeno mišljenje kako će povećane doze kofeina dan prije ispita pomoći, neki ga studenti potpuno izbjegavaju bojeći se eventualnih posljedica.

Oba su mišljenja pogrešna jer ukoliko inače konzumiramo kofein, onda njegove doze pred ispit ne smijemo ni smanjivati ni povećavati. Uopšteno govoreći, bilo kakva promjena prehrane pred ispit je loša ideja.

Negiranje ispitnog dana

Zbog straha ili stresa, skloni smo neprihvatanju da se bliži dan ispita, prebacujući misli na sve ostalo osim na ispit.

Takav nam stav može samo odmoći, a priprema tehničkih detalja za ispit skrenuće nam misli sa straha i pomoći će vam da održite kontrolu nad situacijom.

Imamo li sav potreban materijal, znamo li u kojoj učionici polažemo ispit i u koje vrijeme, jesmo li ispit prijavili na vrijeme… O takvim detaljima valja razmisliti dovoljno prije samog ispita.

Pridavanje životne važnosti ispitu

Iako je naravno riječ o veoma bitnom ispitu, budući da su svi bitni i važni, ali ne smijemo ispit doživljavati kao nešto od čega nam život zavisi!

Ispiti se prolaze i padaju, ali se isto tako i ponavljaju i u tome nema ništa loše. Ne smijemo mu pridavati veću važnost od realne jer na taj način stvaramo veliki pritisak koji nam može samo odmoći pri polaganju ispita.

Nakon ispita obavezno dogovorite viđanje sa društvom, idite u provod ili pronađite neku zabavu, ili nastavite sa učenjem i spremanjem sljedećeg ispita, jer posljednje šta smijete uraditi jeste razmišljanje o tome šta ste na ispitu uradili tačno ili pogriješili.

(Studentskizivot.com)