Mladi osposobljeni za konobare, recepcionare i kuhare

Na obuci je učestvovalo 20 studenata.


Foto: STUDOMAT / Envato
Foto: STUDOMAT / Envato

Ustanova za obrazovanje odraslih “Nova zanimanja” Sarajevo u saradnji sa projektom USAID Turizam uspješno je provela obuku za usavršavanje vještina recepcionara, konobara, kuhara, čija su zanimanja među najtraženijim na tržištu rada.

Ustanova “Nova zanimanja”, kako je rekao njen sekretar Ermin Kurtović, konkurisala je sa projektnim prijedlogom u okviru projekta razvoja održivog turizma u BiH USAID-a. Cilj Ustanove je balans između ponude i potražnje na tržištu rada, tako da su odlučili da konkurišu na taj projeket sa tri deficitarna zanimanja – kuhar, konobar i recepcionar.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

– Obuhvatili smo tri kategorije, nezaposlene, studente i osobe koje su zaposlene u sektoru turizma i 133 osobe su uspješno prošle obuke za usavršavanje i ulazak u svijet rada u ove tri oblasti, naveo je Kurtović za Fenu.

Radi se o trodnevnim obukama gdje su polaznici mogli da se upoznaju sa osnovnim ciljevima tog zanimanja i praktičnim vještinama. Ustanova “Nova zanimanja” potpisala je prije toga 11 sporazuma o saradnji sa ugostiteljsko-turističkim objektima u Sarajevu, koji su svojim zaposlenicima pružili mogućnost usavršavanja.

– Obuka je bila izuzetno uspješna i među 133 polaznika imali smo oko 40 nezaposlenih i oko 20 studenata što je prvi put da je neko pružio priliku studentima, a i za nas je to nova ciljna grupa posebno u situaciji nedostatka radnika na tržištu rada. Dosada je, koliko nam je poznato, više od 40 osoba zasnovalo radni odnos, naveo je Kurtović.

Dodao je da i u budućnosti treba nastaviti sa ovakvim obukama, stručnim osposobljavanjem kada je riječ o deficitarnim zanimanjima jer se samo na taj način može pomoći poslodavcima da se prevaziđe kriza u vezi nedostatka kadrova, kao i nezaposlenim i osobama koje nisu zadovoljne sa poslom koji obavljaju, da steknu određena znanja i vještine kako bi mogli biti konkurentni na tržištu rada i zaposliti se.

Studentica turizma i polaznica obuke za recepcionara Merjema Dedović je navela da se od uspješnog recepcionara očekuje odgovornost i ljubaznost i da je obuka bila prilika da steknu nove vještine koje se tiču organizacije rada, te komunikacije i odnosa sa gostima.

– Recepcionar ostavlja prvi dojam na gosta koji dolazi u hotel. Uvijek trebamo da pružimo svoj maksimum i na obuci smo mogli čuti kako trebamo težiti da uvijek napredujemo i usavršavamo svoje vještine. Praktični i teoretski dio obuke su bili poučni i korisni posebno nama studentima. Također, imali smo mogućnost predaje svojih CV-a i poziv od direktora hotela Evropa koji nam je pružio priliku i meni je taj razgovor mnogo značio, kao i mogućnost zaposlenja u branši, dodala je Dedović.

Ugostiteljski poslovođa u Evropa Grupi Adnan Kuhinja je rekao da im USAID-ov projekat i osposobljavanje potrebnih kadrova mnogo znače u smislu unapređenja usluga i održavanja dobre reputacije hotela.

– Dali smo prostor da se vrši edukacija uposlenika i prekvalifikacija uposlenika koji nisu bili ugostiteljske struke. U zadnje vrijeme dobili smo dosta zaposlenih radnika zahvaljujući ovom projektu jer je vjerovatno uočen naš trud i hotel koji je jedan od najprepoznatljivijih u srednjoj i jugoistočnoj Evropi. U radu se pridržavamo kvaliteta i svih standarda poslovanja, dodao je Kuhinja.

Turistički sektor je, prema njegovom mišljenju, u visokom procentu prebrodio krizu uzrokovanu pandemijom, a i statistički podaci ukazuju na povećanje broja turista u BiH.

Nikola Turuntaš, koji je završio obuku i radi u hotelu Evropa kao konobar, rekao je da znanje i svaki novi savjet dobro dođu u obavljanju njegovog posla.

– Imali smo iskusne predavače kao što je Zaim Višnjić koji nas je na novi način uputio u posao. Trudimo se da napredujemo i budemo što bolji. Ja gledam na ovaj objekat kao na svoj dom, tu sam da poželim dobrodošlicu gostima, da se ponašam domaćinski isto kao kod kuće. Ja volim svoj posao, a posebno à la carte posluživanje jer tu imamo najviše prilike da pokažemo koliko znamo, rekao je Turuntaš.

Od dobrog konobara se, dodao je, traži gostoljubivost, ljubaznost, profesionalnost i odgovornost, kao u svakom poslu.

USAID Turizam podržava napore BiH da razvije svoj turistički sektor i unaprijedi kompetitivnost turističkih destinacija.