Kroz ovih šest navika ćete poboljšati pamćenje i mentalne sposobnosti

Implementirajte ovih 6 stvari što prije, i ne samo da ćete poboljšati pamćenje i mentalne sposobnosti, već ćete se osjećati mnogo bolje. Stoga, budite svjesni i prisutni, i iskoristite ove savjete odmah!


Želite li postati pametniji? Poboljšati pamćenje? Povećati snagu mozga? Dobra vijest: Iskusni poduzetnik, i life coach Casey Moran je za blog Lifehack podijelio 6 tehnika kako to možete postići, prenosi stratego.hr.

Ali dao je i jedno upozorenje: prije svega morate biti svjesni i prisutni u trenutku.

Za povećanje snage mozga i pamćenja, najbitnije je biti svjestan.

To u biti znači da trebate obraćati pozornost na svrhu svojih djela. Svjesnost i prisutnost dokazano povećavaju količinu sive tvari u mozgu. Siva tvar vam donosi jasnije misli i bolje pamćenje. Stoga je Casey izostavio svjesnost s liste; ona je ključna kako bi postigli bilo koju od 6 navedenih stvari!

Krenimo s nabrajanjem:

1. Maksimalno iskoristite san:

Spavamo gotovo trećinu života, ili barem bi trebali. U snu, prolazimo ciklus od 3 stadija. Svaki stadij traje 30 minuta (ciklus 90), i taj se krug ponavlja tijekom noći. Prvi stadij je lagani san, prvih 30 minuta, i on počinje u trenutku kad zaspemo. Sljedeći je duboki san, u trajanju od 30. do 60. minute, i u njemu se tijelo najviše oporavlja. Tada ispuštamo hormon HGH koji popravlja ranjene stanice. Ako vam je tijelo primjerice natečeno od tjelovježbe, u tom stadiju se oporavljamo, kako bi bol ujutro prestala.

Posljednji stadij, odnosno Stadij 3, je famozna REM faza, i traje otprilike od 60. do 90. minute. U njoj se oporavlja naš mozak. REM je poznat i kao faza u kojoj se javljaju snovi, ali u njemu se slažu naše misli i sjećanja. Sve faze su jako bitne, no u snu se prvo liječi tijelo, potom mozak.

Stoga je ključno spavati od 7.5 – 9 sati svaku noć. Prosječni Amerikanac spava 6.8 sati, i čitavog života živi s manjkom sna.

Kako ovo izvesti – Potrudite se spavati barem 7.5 sati noću, i ako trebate drijemati popodne, nemojte se ustručavati. Pritom nemojte pretjerivati, pola sata bi vam trebalo biti sasvim dovoljno. Ako smatrate da je san za slabiće, i spavate u prosjeku 6 sati, pokušajte san produljiti još sat i pol, i vidjet ćete koliko ste učinkovitiji, koliko se bolje osjećate, i koliko ste vedriji nakon kvalitetnog sna!

2. Pazite na prehranu

Bitno je što unosimo u sebe. Čak ni vaš auto ne funkcionira baš najbolje ako u njega lijevate plavi dizel umjesto Eurodizela (soim ako još vozite Golfa dvojku). Ako želite da vam tijelo i mozak optimalno funkcioniraju, onda se pravilno hranite. Prvo smanjite obroke. Ako trenutno jedete tri veća obroka, raspodijelite ih na 6 manjih. Naš mozak najbolje funkcionira s unesenih 25 grama glukoze odjednom… a toliko otprilike sadrži jedna banana, Postoje također namirnice zbog kojih se osjećamo bolje. Banana je jedna od njih, ali indijski oraščići su još bolji. Zašto ih ne bi jeli češće?

Kako ovo izvesti – Prvo, umanjite veličinu trenutnih obroka! Nadalje, jednostavno razmišljajte o namirnicama koje unosite. Svaka hrana donosi različito raspoloženje, stoga se držite dobrih i zdravih stvari! Na posljetku, ako niste sigurni, istražujte zdravu hranu. Na portalu Fresh.hr postoje brojni recepti i savjeti za ispravnu prehranu.

3. Kako poboljšati pamćenje? Zapisujte stvari

Kad nešto zapišete na papir, vaš mozak je fokusiraniji nego kad utipkavate – ako informacije “cementirate” u mozak. Priznajem da sam u srednjoj školi često radio šalabahtere.

Ali što je najsmješnije, vrlo rijetko bi ih koristio. Na dan ispita bih jednostavno zapisao moguća pitanja i odgovore. Onda bih papirić stavio u stražnji džep traperica, s planom da ću ga potajice izvaditi za odgovore. No najčešće bi mi bio bespotreban, jer bih se brzo prisjetio odgovora kojeg sam zapisao. Vizualizirao bih gdje sam, i što zapisao na šalabahter.

Kako ovo izvesti – Postoji više načina. Jedan od boljih je zapisati sutrašnje aktivnosti i obaveze prije spavanja. Tako otpuštate brigu, i mirnije spavate! A osim toga, ujutro ćete odmah znati što vam je činiti. Bolje imati dnevnik ili bilježnicu za takve stvari, ali nije loše ni koristiti se mobilnom aplikacijom, jer tako možete brže upisati misli. Toliko dobrih ideja nam proleti kroz glavu, a ako ih ne zapišemo, vjerojatno ćemo ih zauvijek izgubiti!

4. Izađite iz komforne zone

Izlazak iz dokolice, isprobavanje novih stvari, i suočavanje sa svijetom, može promijeniti rad mozga. Mozak drukčije reagira na nova okruženja – kad stalno vidimo nove stvari, mozak nam ide u na “autopilot”. Već je vidio te stvari, i ne mora se truditi da razumije. Kad promijenimo okruženje, mozak uviđa nove stvari, i drukčije ih spoznaje. To je zato što mora “obraćati pozornost.” Tad smo najjači.

Nitko nema odgovor na sve. Možda radite na projektu, i znate da nešto nedostaje; kad mozak izložimo novom okruženju, najčešće pronađemo pripadajući komad slagalice… i to je izvrsno!

Kako ovo izvesti – Ovo se također može izvesti na više načina, ali najlakše je malo izmijeniti rutinu. Primjerice otiđite novim putem do posla, ili promijenite raspored treninga. Što me vodi do sljedeće stvari na listi:

5. Vježbajte

Osim što je dobra za tijelo, tjelovježba je i izvrsna za mozak. Kad vježbamo, mozak nam luči endorfine – hormone zbog kojih se osjećamo dobro. Također umanjujemo razinu kortizola, hormona stresa, kojeg Casey naziva i “hormon gluposti”. Kortizon nam zamagljuje misli, i umanjuje kognitivne sposobnosti. Dakle, kako bi se bolje osjećali i jasnije razmišljali, krenite u teretanu, upišite jogu, trčite, ili vježbajte na bilo koji način.

Kako ovo izvesti – Ako već ne vježbate, krenite! Ne morate nužno ići u teretanu, postoje brojne vježbe koje možete izvoditi u udobnosti vlastitog doma. Osim toga, svjesno odlučite da ćete se više kretati. Idite stubama umjesto dizalom, biciklirajte, šetajte se nakon jela… vaše tijelo i mozak bit će vam zahvalni!

6. Usporite

Ovo možda zvuči kao nešto što bi vam savjetovala lijena osoba, ali evo zašto je korisno: “zaposlenost” i “multitasking” su dvije najmanje produktivne stvari. Kad usporite, i svjesno se koncentrirate na jedan zadatak, možete mu se posvetiti 100%. Kad radite dvije stvari, svakoj posvećujete 50% sposobnosti, nakon što dodate treći zadatak, 33%, itd. Osim što ćete posao obavljati učinkovitije i bolje, bit ćete i pod manjim stresom, što znači da ćete riješiti kortizola. Svi znamo da bistar um umanjuje mogućnost pogrešaka. Stoga vam usporavanje, u biti, povećava produktivnost.

Kako ovo izvesti – Ovo je poprilično jednostavno, ali iz nekog razloga je najteže. U današnjem užurbanom svijetu, navikli smo sve obavljati brzo, ali takav mentalitet nas izbezumljuje! Zato zapišite stvari koje trebate napraviti u sljedećem satu/danu, i svjesno ih radite jednu po jednu. Shvatit ćete da se bolje osjećate nakon svakog izvršenog zadatka. Usporite, i uživajte u životu!

(STUDOMAT.ba)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.
X