Kristijan je influenser, ali i vrhunski student: “Influencing karijera nije brza lova”

Kristijan je dvostruki dobitnik dekanove nagrade za izvrsne studente.


kristijan
Foto: Srednja.hr

Za uspjeh na društvenim mrežama potrebne su hiljade sati rada, potrebno je voditi brigu o mentalnom zdravlju, većina zarade dolazi od brendova koji influencerima plaćaju za saradnje ili pak od prodaje proizvoda pratiteljima, ali mnogi influenceri pri tome nisu etični.

To je za Srednja.hr rekao Kristijan Jakšić, influencer i student Zagrebačke škole ekonomije i managementa. S njim je ekipa Srednja.hr razgovarala o svemu što uključuje karijera influencera, ali i drugim karijerama koje otvaraju društvene mreže.

Čim otvorimo društvene mreže, primijetimo influencere – to im je doslovno u opisu posla. Ne čudi, stoga, što su mnogi znatiželjni oko toga što sve taj posao uključuje, a velik broj mladih to smatra i svojom karijerom iz snova. Mlađe generacije očigledno vide potencijal društvenih mreža, no može li se od njih stvoriti stabilna, kvalitetna karijera?

Kristijan Jakšić student je Zagrebačke škole ekonomije i managementa (ZŠEM). Dvostruki je dobitnik dekanove nagrade za izvrsne studente, kao i stipendije Zaklade Ivana Hodak.

Kako je studirati na ZŠEM-u?

Kristijan je student 3. godine na studija Ekonomije i managementa. Uz taj studij, na ZŠEM-u se na preddiplomskoj razini izvodi i studij Poslovna matematika i ekonomija, a na diplomskoj razini i niz MBA studija o kojima možete pročitati ovdje.

Inače, ZŠEM se ubraja u 5 % najboljih poslovnih škola na svijetu, jer posjeduju prestižnu AACSB akreditaciju. Njihovi studiji su posebni i po tome što studenti uz primarni studij biraju i koncentraciju, odnosno područje u kojem će se specijalizirati. Tako studenti mogu razviti specijalizaciju iz Međunarodnog poslovanja, Digitalnog marketinga i umjetne inteligencije, Financija i Fintecha ili Sportskog managementa.

Kristijan nije jedini student ZŠEM-a koji već ima stalan posao. Velik broj ZŠEM studenata su profesionalni sportaši. Studiranje na ZŠEM-u je fleksibilno, što studentima omogućuje razvoj dualne karijere – bavljenje poslom i istovremeno studiranje.

Uspjeh nije lak, a utječe i na mentalno zdravlje

U slučaju Kristijana, njegov je posao izrađivanje sadržaja za društvene mreže – jednostavnije rečeno, influencing. Na Instagramu ga prati 19.5 hiljaa ljudi, na YouTubeu ima 31.3 hiljada pretplatnika, a na TikToku je prikupio 249.5 hiljada pratitelja. Najvažnije što morate znati ako vas zanima influencing kao karijera, rekao nam je, jest da to nije lak posao.

– Prva i osnovna stvar koju mladi moraju znati o influencing karijeri je to da to nije brza lova i brzi uspjeh. Izgradnja osobnog brenda na društvenim mrežama nije brz i lak proces. Većina ljudi misli da je to vrlo lagan posao. ‘Samo trebam snimiti videa’. Da, nije problem snimiti 2 ili 3 videa, ali da bi bio uspješan u ovom poslu moraš snimiti stotine pa čak i hiljade videa, podijelio je Kristijan.

Uspjeh će ovisiti isključivo o vašem trudu. Biti influcencer znači igrati igru bez kraja, jer čak i ako skupite velik broj pratitelja, ne smijete stati. Kvaliteta vašeg sadržaja mora uvijek rasti, jer u suprotnom lako gubite sve što ste izgradili, objasnio nam je Kristijan. No, čak i uspjeh ima svoju mračnu stranu.

– Još jedna stvar je to što ljudi ne shvaćaju da s velikom popularnošću dolazi i to da te puno ljudi ne voli, ili čak mrzi. Nitko tko nije influencer nije ni svjestan koliko negativni komentari mogu utjecati na mentalno zdravlje. Nitko nije nikad iskusio kako je to kad te stotine ljudi otvoreno vrijeđa, rekao je Kristijan.

Influenceri najviše zarađuju od brendova

Ne bavite li se društvenim mrežama i sami, može vam izgledati kao da u svijetu influencera teče med i mlijeko. Gledamo ih kako putuju, nose najnovije linije luksuznih brendova odjeće, odlaze u skupe restorane, a pretpostavljamo da im je sve to omogućila njihova influencing karijera. Ako ste se ikad pitali kako se tačno od društvenih mreža zarađuje, Kristijan nam je i to objasnio.

– Većina influencera najviše zarađuje od saradnji sa brendovima koje promoviraju svojoj publici. Brendovi plaćaju influencere da svojim pratiteljima prezentiraju njihove proizvode ili usluge. Sponzorstva se rade na svim društvenim mrežama – TikTok, Instagram, YouTube… Drugi najčešći oblik zarade je da influenceri prodaju svoje proizvode ili usluge svojoj publici. Također, na YouTubeu se zarađuje od reklama koje se puštaju prije i poslije videa, ali na Balkanu to nije velika zarada i potrebno je imati stotine hiljada pregleda po svakom videu da bi se moglo pošteno zaraditi, naveo je Kristijan.

Kod pitanja zarade, povlači se još jedna obavezna tema, a to je etičnost. Promoviranje proizvoda publici bez da se jasno naglasi da je riječ o reklami, kao i promoviranje štetnih proizvoda nekim influencerima nije strano. No, Kristijan smatra da je itekako moguće biti etičan influencer.

– Vrlo je jednostavno biti etičan, tako da imaš moral i vrijednosti po kojima živiš. Nažalost puno današnjih influencera nije moralno i koriste svoju popularnost na loš način promovirajući kockanje, električne cigarete i slično što nije dobro za mlade ljude koji ih prate, istaknuo je.