Kako su korona-godinu položili studenti: Zatvorenost, muke sa učenjem, a kriterijumi na ispitima isti?

Treba li da brinemo jer su nam budući ljekari školovani na daljinu? Da li su kriterijumi za ocjenjivanje pali?


Koronavirus izmijenio je trenutak u kom živimo. Pandemija nije štedjela ni najviše nivoe obrazovanja, te je nametnula navedena i slična pitanja, koja kriju bojazan kako će ona uticati na naše trenutke u budućnosti.

Jedno od najvažnijih nedoumica današnjice je i kako i koliko će nam u našoj zemlji i svijetu biti potkovani znanjem najobrazovaniji građani. Posle jednogodišnjeg turbulentnog iskustva za B92.net šta ih je strefilo govorili su aktuelni studenti i profesori.

Od trenutka proglašenja vanrednog stanja zbog pandemije sve visokoškolske ustanove mijenjale su svoj sistem funkcionisanja iz korjena. Kakvo mišljenje o “Zoom” studiranju imaju budući akademci?

Činjenica je da je većina studenata po pitanju online nastave na početku imala nepovjerljiv stav. Međutim, izgleda da je sistem odlučio da nas sve iznenadi – veliki je broj pozitivnih mišljenja o proticanju nastave “preko žice”.

 – Na početku online nastave bila sam skeptična po pitanju kvaliteta i mogućnosti koje nam ovaj vid nastave pruža. Međutim, nastava je protekla neočekivano uspješno. Profesori su na izuzetan način prilagodili nastavni materijal i trudili su se da studente što više podstiču na međusobnu interakciju, smatra Aleksandra, studentica Fakulteta političkih nauka u Beogradu.

I nije usamljena u svom stavu.

Najviše negodovanja i brige izazvala je činjenica da i Medicinski fakultet prelazi na “daljinu”. Možemo li imati povjerenja u ljekare ove “korona” generacije? Sudeći po izjavi jednog od studenata, Đurađa, itekako možemo.

 – Moram da priznam da kvalitet nastave na Medicinskom fakultetu je poprilično dobar. Profesori i asistenti se trude da na najbolji način približe gradivo. Naravno, kvalitet nije za sve predmete isti, ali nema većih oscilacija, ističe Đurađ, brucoš Medicinskog fakulteta u Beogradu.

Naravno, ima i studenata koji su oprečnog stava. Jedan od njih je Nikola, student Pravnog fakulteta.

 – Iskreno, moj stav je da je sve moglo mnogo bolje da se organizuje. Djeluje mi da se fakulteti, ne samo moj, nego generalno, nisu dovoljno potrudili. Naravno, ima izuzetaka među profesorima i njima svaka čast, ali s druge strane i dalje, kad pričam sa kolegama, primjećujem da svi imamo slično mišljenje – studenti su i u ovoj situaciji ‘posljednja rupa na svirali’. Sve se lomi uvijek na studentima, jasan je bio Nikola.

Što se tiče ispitnih rokova i kriterijuma za polaganje, mišljenja su podijeljena. Neki studenti tvrde da su oni ostali nepromijenjeni, neki tvrde da su se smanjili, dok postoje i oni koji smatraju da su izuzetno viši.

 – Kriterijumi su viši, profesori očekuju da konstantno sjedimo za knjigom, jer zbog pandemije ne možemo da izlazimo, kaže Jovana, studentica Fakulteta političkih nauka.

Šta kažu profesori?

Online nastava nije samo uticala na studente, već i na nastavni kadar.

Prof. dr Zorica Bogdanović sa katedre za elektronsko poslovanje na Fakultetu organizacionih nauka kaže da je najveći problem u nedostatku interakcije.

 – Kvalitet predavanja je na istom nivou kao i ranije, ali je problem u kvalitetu interakcije sa studentima, naročito kada se radi sa većim grupama ili kada se očekuje praktičan rad na času. Kada se nastava drži u učionici, možete lako da uočite i analizirate reakcije studenata i da po potrebi prilagodite tok časa, dok u online nastavi povratna informacija često izostaje. Takođe, i dalje imamo tehničke izazove. Nemaju svi studenti brzu internet konekciju, niti računar sa mikrofonom i kamerom koji ne moraju da dijele sa ukućanima, iskrena je ona.

Kako ste vi zadovoljni sa online nastavom? Pišite nam vaša iskustva u komentarima.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!