Kako da tvoj CV bude dostupan 24/7 i da uvijek poslodavcima budeš “na oku”

Vjerovatno ti dok ovo čitaš prolazi kroz glavu da nisi programer i da je pravljenje web site-a nemoguća misija osim ako ne idvojiš pozamašnu sumu novca. Većina platformi nudi unaprijed pripremljene šablone koji će dosta skratiti proces dizajna. Uostalom, lični site-ovi uglavnom su na jednoj strani, pa nema potrebe za kreiranjem komplikovanih menija ili stvari koje bi otežali programerski posao, piše mladiinfo.me 

 Kako da tvoj CV bude dostupan 24/7 i da uvijek poslodavcima budeš “na oku”

Kada je u pitanju proces regrutacije novih zaposlenih, HR specijalisti se sve više oslanjaju na digitalne kanale komunikacije. Kako bi izdvojili najbolje kandidate iz mora prijava koje prime, pored CV-a i propratnog pisma, oni obraćaju pažnju na sve što mogu naći o tebi prilikom Google pretrage.

Ostaviti dobar prvi utisak na njih i prije upoznavanja je veoma važno, a ono što treba da uradiš je da da središ svoje naloge na društvenim mrežama i obratiš pažnju na sadržaj koji na njima objavljuješ. Naravno, ne treba da budeš nešto što nisi i da izbrišeš sve svoje objave, ali poželjno je da svoje prethodne objave preispitaš iz ugla onoga koji treba da te zaposli. Međutim, nije dovoljno oslanjanjati se samo na naloge na društvenim mrežama da sebe prikažeš u svjetlu kakvom želiš. Imaj na umu da se boriš sa velikom konkurencijom i da većina njih razmišlja na takav način. Kako bi sebe izdvojio u moru prijavljenih, predlažemo ti da pođeš korak dalje i kreiraš svoj lični web site.

Osim što ti pomaže da pokažeš svoj nivo kompetencije, može ti poslužiti i kao trajni CV koji je uvijek dostupan svima na mreži. Uostalom, hajde da pretražimo tvoje ime i prezime na Google pretraživaču. Kakvi su prvi rezultati? Uz dobar izbor imena domena i dobar web site, i te rezultate možeš kontrolisati pa bi jedna od prvih ponuđenih stranica mogla biti upravo tvoja gdje govoriš baš ono što tvoj budući poslodavac želi da čuje ili vidi.

Web site ti daje mnogo više slobode u pogledu izbora onoga što želiš da pokažeš zainteresovanima te stoga možeš biti mnogo kreativniji u njegovom kreiranju. Osim toga, imaš potpunu kontrolu sadržaja što nije slučaj sa ostalim platformama gdje su korisnici obično uslovljeni formatom i samim dizajnom platforme. Gledaj na njega kao na dugoročnu investiciju koja može biti ključni alat za izgradnju tvog ličnog brenda.

Šta sve treba da sadrži lični web site?

Pri kreiranju svog web site-a, moraš imati na umu da bi on trebalo bi da sadrži nekoliko osnovnih sekcija koje zajedno daju jasnu sliku o tome ko si i šta nudiš:

O meni – dio u kome ukratko predstavljaš sebe i pokušavaš da zainteresuješ ljude da pročitaju ostatak tvog onlajn CV-a. Za sve one koji možda nemaju vremena da čitaju do kraja sve detalje, kratko govoriš o profesionalnoj istoriji, vještinama koje posjeduješ, svojim interesovanjima i ambicijama.

Radno iskustvo – kako bi se izbjegla suvoparnost, osim pukog navođenja pozicije, možeš dodati informacije o svojim vještinama koje su ti pomagale da navedeni posao obavljaš najbolje moguće. Slobodno opiši saradnju sa klijentima/kolegama ili predstavi neke zanimljive podatke ili uspjehe ostvarene u tom periodu. Ukoliko se baviš nekim kreativnim poslom koji zahtijeva da imaš svoj portfolio, odaberi svoje najbolje radove koji su ostavili trag u tvojoj profesionalnoj karijeri. Ako hoćeš da odeš korak dalje, možeš opisati svoj kreativni proces koji stoji iza svakog navedenog rada.

Kompanije sa kojima si sarađivao/la – ovo je naročito bitno ukoliko u svojoj radnoj istoriji imaš jako uspješne kompanije koje su same za sebe jaka preporuka. One mogu biti predstavljene i logoima, što može dodatno zainteresovati poslodavca da te upozna.

  • Preporuke – dodaj citate klijenata, kolega ili nadređenih koji govore o poslovnoj saradnji sa tobom. Ovo će omogućiti HR menadžerima da upoznaju tvoj stil rada, vještine i sposobnost za saradnju iz perspektive onih za koje si radio/la.
  • Kontakt informacije – Važna sekcija koja nekada bude i zaboravljena je kako će te neko ko je zainteresovan za tebe kao budućeg zaposlenog kontaktirati. Možeš odabrati da li da direktno podijeliš svoj broj telefona i email adresu ili da kreiraš kontakt formu kroz koju će svi zainteresovani moći da te kontaktiraju. Osim toga, obavezno dodaj linkove do naloga na društvenim mrežama kako bi vjerovatnoća da te zamijene sa drugom osobom istog imena bila minimalna.

Kako da napravim svoj site?

Vjerovatno ti dok ovo čitaš prolazi kroz glavu da nisi programer i da je pravljenje web site-a nemoguća misija osim ako ne idvojiš pozamašnu sumu novca.

Postoji mnogo dobrih platformi za pravljenje veb sajta koje su besplatne za korištenje ili im možeš pristupiti po vrlo pristupačnim cijenama. Svi oni su pravljeni za korisnike koji nemaju iskustvo u programiranju, ali ipak žele da se predstave i pokažu ko su, šta rade i za šta se zalažu. Ovakve platforme uglavnom funkcionišu po principu “drag-and-drop” tj. dopuštaju jednostavno dodavanje materijala kao što su slike, tekst, video snimci isl. i njihovu organizaciju na način koji korisniku najviše odgovara.

Vjerovatno se pitaš kako to da su besplatni ili pristupačni ako znaš da kreiranje web site-ova zapravo mnogo košta ukoliko ga kreira profesionalni programer. Većina ovakvih platformi nudi unaprijed pripremljene šablone koji će dosta skratiti proces dizajna. Uostalom, lični site-ovi uglavnom su na jednoj strani, pa nema potrebe za kreiranjem komplikovanih menija ili stvari koje bi otežali programerski posao.

Ukoliko se odlučiš za ovu opciju, tvoje je samo da odabereš jedan od ponuđenih šablona dizajna i dodaš pripremljeni materijal (tvoje fotografije, tekst i linkove) na platformu. Neke od najpopularnijih platformi za pravljenje web sajtova su: Wix, Squarespace, WordPress, Weebly…

Možda te i ovo zanima?