Kad neće san na oči: Isprobajte ove trikove i brže zaspite

Dešava li vam se da navečer ne možete da zaspite ili da ste potpuno poremetili redoslijed spavanja? Pročitajte ove savjete.

 Kad neće san na oči: Isprobajte ove trikove i brže zaspite

Nepotpun san ili njegov loš kvalitet mogu da imaju vrlo ozbiljne posljedice po čovjeka. Mnoge studije su pokazale da loš san ima negativno djelovanje na radnu sposobnost i pažnju.

Problem sa snom i nemogućnost da zaspite predstavljaju stres za organizam, a to dodatno ugrožava vaš san, ali i prijeko potreban odmor, koji je neophodan iscrpljenom organizmu, piše b92.net.

U želji da zaspite može da prođe i više sati. Ne znate zbog čega vam se, kad legnete, ne spava i zašto vam je mozak “budan”, iako ste fizički umorni.

Međutim, postoje načini da pomognete sebi da brže zaspite i dobijete energiju za naredni dan.

Uspostavite rutinu

Ukoliko želite da vam san bude redovan, trebalo bi da uspostavite rutinu u spavanju, koja podrazumijeva odlaženje u krevet na vrijeme. To ćete postići tako što ćete sebe natjerati da svaku večer odlazite na spavanje u isto vrijeme.

Dobra večernja rutina staviće vas u raspoloženje da očekujete san i odmor, a raspored aktivnosti je takav da mu se, na kraju dana, radujete. Rutina može da bude duža ili kratka, ali je bitno da je konstantna i da podrazumijeva da uvijek legnete u isto vrijeme, kao i da ustajete u isto vrijeme (čak i vikendima).

Nemojte bespotrebno da ležite

Ako ne možete dugo da zaspite, ustanite i radite nešto što ne zahtijeva previše fizičkog ili mentalnog truda. Pokušajte da, na primjer, čitate ili pišete, slušate muziku, slažete garderobu…

Izbjegavajte kafu, čaj, cigarete i tešku hranu

Stimulansi poput kofeina i nikotina neće vam pomoći da zaspite. Sam obrok kasno uvečer nije naročito loša stvar, ali bi trebalo da izbjegavate hranu koja će vam teško leći i zbog koje ćete se osjećati neprijatno. Doduše, gledajte da ne idete u krevet gladni jer vam ni to neće pomoći da zaspite.

Rashladite prostor u kojem spavate

Brojne naučne studije pokazale su da postoji idealna temperatura za spavanje i ona je neobično niska, oko 18 stepeni celzijusa. To ne znači da morate da se smrzavate, ali je poželjno da se ne pregrijevate u krevetu jer toplota remeti određene faze sna (poput veoma bitne REM faze). Gledajte da uvijek spavate u provjetrenoj prostoriji.

Trenirajte ranije

Vrlo kasni treninzi čine suprotno od onoga što želite da postignete. Pokušajte da trening provučete u rano predvečerje ili ranije u toku dana kako bi se tijelo opustilo.

Ovi savjeti ne garantuju 100% da ćete uspjeti da zaspite, ali vam mogu olakšati usnivanje. Ako mislite da postoji neki dublji problem, najbolje je da posetite ljekara.