Kad neće san na oči: Isprobajte ove trikove i brže zaspite

Dešava li vam se da navečer ne možete da zaspite ili da ste potpuno poremetili redoslijed spavanja? Pročitajte ove savjete.


Nepotpun san ili njegov loš kvalitet mogu da imaju vrlo ozbiljne posljedice po čovjeka. Mnoge studije su pokazale da loš san ima negativno djelovanje na radnu sposobnost i pažnju.

Problem sa snom i nemogućnost da zaspite predstavljaju stres za organizam, a to dodatno ugrožava vaš san, ali i prijeko potreban odmor, koji je neophodan iscrpljenom organizmu, piše b92.net.

U želji da zaspite može da prođe i više sati. Ne znate zbog čega vam se, kad legnete, ne spava i zašto vam je mozak “budan”, iako ste fizički umorni.

Međutim, postoje načini da pomognete sebi da brže zaspite i dobijete energiju za naredni dan.

Uspostavite rutinu

Ukoliko želite da vam san bude redovan, trebalo bi da uspostavite rutinu u spavanju, koja podrazumijeva odlaženje u krevet na vrijeme. To ćete postići tako što ćete sebe natjerati da svaku večer odlazite na spavanje u isto vrijeme.

Dobra večernja rutina staviće vas u raspoloženje da očekujete san i odmor, a raspored aktivnosti je takav da mu se, na kraju dana, radujete. Rutina može da bude duža ili kratka, ali je bitno da je konstantna i da podrazumijeva da uvijek legnete u isto vrijeme, kao i da ustajete u isto vrijeme (čak i vikendima).

Nemojte bespotrebno da ležite

Ako ne možete dugo da zaspite, ustanite i radite nešto što ne zahtijeva previše fizičkog ili mentalnog truda. Pokušajte da, na primjer, čitate ili pišete, slušate muziku, slažete garderobu…

Izbjegavajte kafu, čaj, cigarete i tešku hranu

Stimulansi poput kofeina i nikotina neće vam pomoći da zaspite. Sam obrok kasno uvečer nije naročito loša stvar, ali bi trebalo da izbjegavate hranu koja će vam teško leći i zbog koje ćete se osjećati neprijatno. Doduše, gledajte da ne idete u krevet gladni jer vam ni to neće pomoći da zaspite.

Rashladite prostor u kojem spavate

Brojne naučne studije pokazale su da postoji idealna temperatura za spavanje i ona je neobično niska, oko 18 stepeni celzijusa. To ne znači da morate da se smrzavate, ali je poželjno da se ne pregrijevate u krevetu jer toplota remeti određene faze sna (poput veoma bitne REM faze). Gledajte da uvijek spavate u provjetrenoj prostoriji.

Trenirajte ranije

Vrlo kasni treninzi čine suprotno od onoga što želite da postignete. Pokušajte da trening provučete u rano predvečerje ili ranije u toku dana kako bi se tijelo opustilo.

Ovi savjeti ne garantuju 100% da ćete uspjeti da zaspite, ali vam mogu olakšati usnivanje. Ako mislite da postoji neki dublji problem, najbolje je da posetite ljekara.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!