Ispitna prva/zadnja pomoć

Primjećujete kako broj popijenih kafa i neprospavanih noći eksponencijalno rastu? Dan je zamijenio noć, ušli ste u neku čudnu zonu funkcioniranja na rubu izdržljivosti? Slobodno vrijeme ili vrijeme za odmor postali su rijetki metali, nalazite ih samo u tragovima?


Ako su vaši odgovori potvrdni postoje opravdane indikacije kako je riječ o sindromu ispitnih rokova, U nastavku pronađite nekoliko ideja o tome kako sto uspješnije tretirati navedeno stanje, prenose globalnovine.eu.

Advertisements

Neplaniranje je planiranje katastrofe

Upoznajte se s gradivom, selekcionirajte materijal i rasporedite ga u vremenu redovito ostavljajući vrijeme za ponavljanje i samoprovjeru nakon svake cjeline. Jedan od novijih pristupa je i petodnevni plan učenja.

Birajte učinkovite pristupe učenju

Postoji učestala tendencija korištenja manje učinkovitih strategija poput ponavljanja i ispisivanja bilješki. Istraživanja su uputila na nisku učinkovitost tih praksi. Distribuirano učenje, tj. učenje dulje razdoblje kao i učenje različitog tipa materijala i sadržaja naizmjence daju bolje rezultate.

Koristite učinkovite strategije učenja

Advertisements

Uposlite aktivne metode učenja za samotestiranje poput kartica za ponavljanje, lista za ponavljanje koje će sumirati najvažnije informacije putem mapa, dijagrama, tablica obilježja, prednosti i nedostataka ili predviđanja pitanja ili korištenja ranijih materijala i primjeraka testova.

Uskladite tehnike ponavljanja s tipom ispitnih pitanja

Kod kratkih esejskih pitanja i nadopunjavanja usmjerite se na sličnosti i razlike, prednosti i nedostatke, glavne koncepte i definicije. Kod zadataka višestrukog izbora pokušajte odgovoriti prije nego vidite ponuđene opcije, eliminirajte uljeze i alocirajte vrijeme koje možete posvetiti svakom pitanju. Kod duljih esejskih pitanja korisno je modelirati odgovore, pri učenju obratiti pozornost na moguće primjere iz teksta. Testirajte se u okolnostima sličnim ispitnoj situaciji.

Prije i tijekom ispita

Pokušajte prije ispita ponavljanje odraditi kao probni test, što sličnije uvjetima koje ćete imati na ispitu, prođite ispit i zapišite si bilješke za dosjećanje pri pojedinim pitanjima, rasporedite vrijeme koje imate s obzirom na tip i broj pitanja. Krenite od od najlakših pitanja i nakon ispita zabilježite što možete pokušati unaprijediti.

(STUDOMAT.ba)