Imate ujutro ispit i muči vas nesanica? Isprobajte ova tri trika

Ako ponekad noću imate probleme sa spavanjem, onda ste zasigurno barem jednom tražili neke trikove ili savjete kako zaspati.


exhausted woman suffering from insomnia
Foto: Envato

Bilo da je uzrokovano nervozom, previše kofeina ili drugim čimbenikom, ponekad to može biti zaista frustrirajuće. Srećom, klinički psiholog i stručnjak za spavanje Aric Prather, nedavno je podijelio svoje najbolje trikove s kojima ćete vrlo brzo zaspati, prenosi hayat.ba.

Krevet ostavite samo za spavanje i odmaranje

Prather preporučuje da pažljivo proučite svoj odnos s krevetom. Ako ste skloni raditi u krevetu, vaš će mozak automatski povezati vaš mozak s poslom, a ne sa snom. Kako kaže, ovo je uvjetovani odgovor, ali srećom, možete ga promijeniti. Svoj krevet ostavite za spavanje ili druge opuštajuće aktivnosti, a ako radite od kuće, pokušajte raditi u drugom prostoru. Čak i ako je u istoj prostoriji, odlučite se za stol i stolicu radije nego da sjedite u krevetu.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

– Ako se počnete osjećati nemirno dok u krevetu pokušavate zaspati, ustanite i radite nešto drugo. To može biti čitanje ili gledanje televizije, što god. Važno je da pronađete nešto što vam olakšava opuštanje, rekao je Prather.

Pokušajte s paradoksalnom namjerom

– Postoji koncept koji se zove paradoksalna namjera, gdje zapravo samo pokušavate ostati budni i na neki način se osloboditi pritiska od spavanja, kaže Prather.

Istraživanja su pokazala će da ljudi koji se ‘prevare’ da ostanu budni, vjerovatnije zaspati brže nego oni koji nastavljaju pokušati spavati. Dakle, ako se osjećate preopterećeno pokušavajući sastaviti najbolji plan kako biste zaspali, napuštanje te ideje na neko vrijeme zapravo bi moglo pomoći, osobito ako ovaj način razmišljanja uparite s opuštajućom aktivnošću, poput čitanja ili gledanja televizije.

Samo lezite u krevetu

Bez obzira na to ležite li potpuno budni, ili stalno ulazite i izlazite iz sna, u redu je i samo ležati u krevetu. Samo odmaranje u krevetu i dalje se smatra odmorom pa je samim time i dobar za vas. Zapravo, oslobađanje od tog pritiska da zaspite može vam pomoći da se riješite treme koja dolazi od toga da ste budni duže nego što ste planirali. To bi vam zauzvrat moglo pomoći da brže zaspite.