Prelazak iz srednjoškolskih u studentske “klupe” jedna je od najvećih promjena u životu mlade osobe.

Prelazak iz srednjoškolskih u studentske “klupe” jedna je od najvećih promjena u životu mlade osobe. Osim što ovaj period života često podrazumijeva mijenjanje prebivališta, također je najpogodiniji životni period za stjecanje novih prijatelja, ali i učenja kako “drugačije” učiti pa čak i komunicirati, kako s kolegama, tako i s profesorima.


Razumljivo je da se u početku griješi.

– Sve pogreške u ponašanju brucoša dobrim su dijelom razumljive; sredina i okolnosti su im novi pa je potrebno vrijeme za prilagodbu na novo, akademsko okruženje koje ima svoje specifičnosti. Brucošima je važno ovladati komunikacijskim vještinama, stalno ih usavršavati i razvijati, pojašnjava Vučijević.

Pripazite na mail adresu!

Osim toga, brucoši često zaboravljaju neke detalje, poput imena kojeg koriste u svojoj e-mail komunikaciji.

– Privatne email adrese često znaju biti neprimjerenog naziva, a obraćanje, predstavljanje i pozdrav izostanu. Također, važna tema je i komunikacija na internetskim platformama, preko kojih se danas odvija veliki dio nastave. Studentima je potrebno osvijestiti da online nastava nije druženje s prijateljima i popunjavanje slobodnog vremena, nastava na daljinu zahtjeva tačnost i pridržavanje uputa, napominje Vučijević i napominje da je bitno kako se predstavljamo drugima.

“Svojim odijevajem puno govorite o sebi”

– Ne može se na online nastavi prisustvovati u neurednoj sobi, neprimjereno odjeven, u galami, bez uključene kamere i slično. Osim toga, primjereno odijevanje je također tema o kojoj treba sa studentima govoriti jer svojim odijevanjem govore jako puno o sebi te pokazuju poštovanje prema instituciji u kojoj se nalaze. Pravila ponašanja u akademskom okruženju slična su onima u poslovnome, pa su stjecanje i razvoj određenih vještina već u studentskim danima put do uspjeha u akademskome, profesionalnome i društvenom životu, kaže Daria, a prenosi Moj Faks.

– Sve to potvrđuje kako je lijepo ponašanje uvijek na cijeni, to jest – ono je uvijek ‘in’!, poručuje.