Pitajte dekana ... No. 2 - ODGOVORI

Rasprave o aktuelnim događanjima na Pravnom fakultetu Univerziteta u Sarajevu.
Post Reply
MarcusTulliusCicero
Posts: 3963
Joined: 20 Feb 2009, 00:49
Contact:

[align=center]PROJEKAT PITAJTE DEKANA
(Studenti su postavljali pitanja u periodu od 6.4.2010. do 16.4.2010)[/align]

Image Da li mi kao studenti možemo nešto poduzeti da se smijeni profesor Duvnjak sa Upravnog prava? Mislim da je način njegovog ispitivanja maltretiranje studenata. Za materiju od 170 strana studenti moraju odgovoriti na devet pitanja i ispit ne mogu položiti odjednom nego od barem nekoliko puta izlaženja na ispit. To je suprotno svim standardima Bolonjskog procesa. Zaista je nepravda da nam on predaje dva puta u toku školovanja - na Ustavnom i sada na Upravnom pravu. Mi smo na četvrtoj godini izgubili nadu da ćemo uskoro diplomirati kada smo shvatili da nam prof. Duvnjak predaje Upravno pravo.

Nakon ovakvog pitanja i konstatacije u toku teksta koji prethodi pitanju, ja ću razgovarati sa prof. Duvnjankom o načinu ispitivanja, odnosno pridržavanju standarda bololonjskog procesa. Ne podcjenjujući vaše pitanje, ne bih želio prejudicirati ishod tog razgovora, ali najmanje što mogu jeste skrenuti pažnju na vaše primjedbe.

Image Da li ste svjesni činjenice da je prisutna velika zastupljenost polaganja ispita  uz primjenu različitih pomagala, između kojih se najviše ističu "bubice" i zašto niti jedan profesor u sali prilikom polaganja pismenih ispita, kao i u kabinetima prilikom polaganja usmenih ispita ne koriste tzv. ometače kako bi spriječili polaganje na takav način. Zaista zna biti nekada veoma obeshrabrujuće kada studenti koji se mnogo toga odriču da polože ispit, isti ne polože, a drugi koji su vjerovatno dane prije ispita uživali u šetnji i gubljenju vremena po kafićima grada Sarajeva, odu poslije ispita sa velikim osmijehom na licu, znajući da im je neko uspješno "odgovorio" na pitanja. Mislim da se ne pruža dovoljna zaštita kada su u pitanju ovakve radnje, tačnije nikakva  i da bi trebala postati obaveza uvođenje ometača. Da li namjeravate nešto poduzeti?

Izuzev nekoliko rijetkih slučajeva, nisam bio upoznat sa masovnošću ovakve zloupotrebe prilikom polaganja ispita! Konsultiraću se sa nastavnicima na Sjednici Vijeća, kako bi našli rješenje o sprečavanju ovakve pojave.

Image Zanima me da li je ikako moguće uraditi nešto po pitanju ispita Upravno pravo i načina ispitivanja profesora Duvnjaka, naročito što se tiče starog sistema studiranja?

Ovo je identično sa prvim pitanjem!

Image U Zakonu o visokom obrazovanju član 64. stav (3) stoji: ''Rezultati pismenog dijela ispita moraju biti objavljeni u roku od pet dana od dana održavanja ispita uz obavezno oglašavanje termina u kojem student može izvršiti uvid u svoj rad.'' Međutim, mi na rezultate ispita čekamo najmanje 10 dana, a nerijetko i mnogo duže. Izađemo na ispit 10. aprila. Rezultate dobijemo 23. aprila, a drugi ispitni termin nam je 24. aprila! Krši se Zakon, a studenti gube dragocjeno vrijeme koje su mogli iskoristiti za spremanje drugih ispita.

Upozorit ću sve nastavnike da se pridržavaju zakonskih odredbi, kako bi se ispiti odvijali na zadovoljstvo svih.

Image Da li je moguće da se ispred studentske službe uvede 'diskreciona linija'  (nalik na onu u bankama), a da se u obližnjem hodniku postave klupe, kako bi se izbjeglo nepodnošljivo guranje, dok bi se zadržao ili čak poboljšao kvalitet studentske službe?

Ideja je odlična! I sam vidim povremeno gužve ispred studentske službe, pa sam razmišljao kako to prevazići. Na žalost, studentska služba je smještena uz prilično nefunkcionalan hodnik I to je svakako problem. No, diskreciona linija bi, možda, bila jedno od rješenja. Konsultiraću se u Upravi fakulteta o poboljšanju ove situacije.

Image S obzirom da niste bili upoznati sa činjenicom da se upisni materijal kupuje na zagušenoj studentskoj službi dok skriptarnica preko puta zjapi prazna, možemo li očekivati Vaš potez da se materijal ubuduće prodaje preko puta studentske službe?

Ako nema formalnih prepreka, svakako ću organizirati prodaju upisnog materijala u skriptarnici.

Image Može li se očekivati da se bolje uredi internet - sala? Sada se koristi za Facebook, MSN i slušanje muzike što je protivno zabrani koja stoji istaknuta na zidu.

Upravo vršim konsultacije u smislu poboljšanja funkcije informacionog sistema na Fakultetu. U toku toga će se, siguran sam, poboljšati i rad internet sale.

Image Kada će se, konačno, omogućiti studiranje u drugom ciklusu, Master studija? I zašto se toliko kasni sa istim, pogotovo ako se uzme u obzir da studiranje "po Bolonji" nije ideja "od juče" i da su prvi apsolventi "po Bolonji" izgubili godinu dana bespotrebno. Kada ce Pravni fakultet objaviti nastavne planove i programe Master studija? Da li ce to biti opšti studij ili po katedrama?

Na posljednjoj Sjednici Senata Univerziteta u Sarajevu usvojen je nastavni plan i program Master studija našeg Fakulteta. To je bila neophodna pretpostavka da se organizira proces nastave. Dakle, u najskorije vrijeme prijavljeni kandidati će biti pozvani da se jave u službu postdiplomskog studija kako bi se organizirao početak nastave. Riječ je o studiju po katedrama, jer smo smatrali da na taj način studentima možemo pružiti mogućnost većeg izbora, što je i jedan od bolonjskih principa master studija.

Image Kada će se konačno riješiti preklapanje ispita? Početkom godine je rečeno kako neće biti preklapanja ispita u istom danu, ali se sada poklapaju ispiti u istom satu! Kako da student bude fizički prisutan u isto vrijeme na dva ispita? Da li treba da zbog tuđeg nemara gubimo rokove na pojedinim predmetima?

O ovome problemu je do sada bilo nekoliko pitanja, mislim na period nekoliko posljednjih ispitnih rokova. Obavijestio sam o tome i nastavnike na Sjednici Nastavno-naučnog vijeća. Zaključili smo da se ubuduće, dakle već u junsko-julskom roku, raspored pravi pod nadzorom prodekana za nastavu doc. dr. Zinke Grbo i da se ne smije desiti da se ispiti preklope.

Image Kako je moguće da na pojedinim predmetima (npr. Komparativna pravna historija) vanredni studenti budu obavezni prisustvovati na vježbama ako žele polagati parcijalno, a redovni ne. Znači, vanredan student mora raditi esej i prisustvovati svim časovima vježbi, dok su po riječima asistenata vježbe za redovne neobavezne. Ljudi koji su √¢‚ǨÀú'redovni'√¢‚Ǩ‚Ñ¢ i na fakultet dođu samo kada je ispit, mogu polagati parcijalno, a ja kao vanredan student moram dolaziti svaki put da bi me opet asistent/ica istjerali iz sale i nedozvolili mi izlazak na parcijalu.

Prema zakonskim odredbama vježbe su obavezne upravo za redovne studente, pa mi nije jasno kako je moguće da se postupa suprotno. Takođe, režim ispita je isti za redovne i vanredne studente.

Image Zbog čega još uvijek nema nikakve obavijesti (ispravite me ako griješim) o izbornim predmetima za vanredne studente? I kako će oni studenti koji nisu u mogućnosti dolaziti na predavanja iz predmeta Pravna klinika iz krivičnog prava položiti taj predmet budući da ste rekli da literature za taj predmet ne postoji, odnosno da bi studenti trebali praviti bilješke pa će na ispitu biti ispitivani o onome što ste predavali?

Već me nekoliko studenata upoznalo sa ovim pitanjem. Rekao sam im da se jave u utorak 11. maja kako bi ih uputio na literaturu za pripremanje ispita. Tako će biti preveziđen problem koji se pojavio oko izbornih predmeta za vanredne studente.

Image Može li se produžiti radno vrijeme biblioteke?

Provjeriću razloge zbog kojih je rad biblioteke utvrđen od 11 · 14h, i vidjeti kakve su mogućnosti za produženje tog vremena.

Image Postoji li mogućnost da se smanje cijene školovanja za redovne-samofinansirajuće i vanredne studente kao i cijene upisnog materijala?

Te cijene su ranije utvrđene i, koliko mi je poznato, da smo Fakultet za najnižim cijenama.

Image Je li ikako moguće da se druga parcijala iz Vašeg predmeta organizuje malo bolje? Npr. da nas rasporede po prezimenima da radimo, a ne da se guramo sat vremena, te da svi studenti počnu da rade u isto vrijeme jer je bilo slučajeva gdje su ljudi radili po 5 minuta.

Naravno da uvijek može bolje! Potrudiću se da već naredni rokovi budu bolje organizirani i da budete zadovoljni uvjetima na ispitu.

Image Postoji li mogućnost klimatizacije čitaonica? Uskoro će ljeto i svi koji su bili u čitaonicama znaju koliko je zagušljivo i nesnosno vruće, te nepodnošljivo za učenje. To je sasvim mali trošak, a puno ljudi će biti jako zahvalno.

Razmotriću mogućnost klimatizacije.

Image Da li se može uskoro očekivati renoviranje zgrade Pravnog fakulteta u Sarajevu?

Renoviranje je veliki zahvat za koji trenutno nemamo sredstava. Međutim, planiramo da tokom ljetne pauze učinimo neophodne radove u cilju bolje funkcionalnosti naše zgrade.

Image Zašto se kod dizajna web stranice Pravnog fakulteta u Sarajevu nadležni ne ugledaju npr. na stranice pravnih fakulteta u Zagrebu ili Ljubljani?

Naša web stranica nije na potrebnom nivou i nedavno sam poduzeo aktivnosti na njenom poboljšanju. Uskoro očekujem rezultate, odnosno da i naša web stranica bude dobra i funkcionalna.

Image Kada će se objaviti biografije nastavničkog kadra na Pravnom fakultetu u Sarajevu?

Nadam se da ćemo nakon osavremenjavanja naše web stranice objaviti i biografije nastavnika i saradnika.

Image Kada će se početi u punom smislu riječi recenzirati i lektorisati udžbenici po kojima studenti uče (prvenstveno mislim na jezičku katastrofu i pravno netačnu knjigu √¢‚ǨÀú√¢‚Ǩ‚Ñ¢Finansije i finansijsko pravo√¢‚Ǩ‚Ñ¢√¢‚Ǩ‚Ñ¢ od profesora Jahića)?

Trenutno je u završnoj fazi izrada i donošenje Pravilnika o izdavačkoj djelatnosti našeg Fakulteta. Nadam se da će njegovim donošenjem kvalitet udžbenika biti na potrebnoj razini.

Image Možete li učiniti nešto povodom Engleskog jezika IV koji smo mi studenti iz Zenice položili, a prethodni dekan nam je poništio položen ispit i sada ja polažem taj ispit već peti put i ne mogu ga položiti jer profesorica daje  testove takve težine, dok profesorica u Zenici nije sa nama radila na takav način. Da li postoji mogućnost da mi se taj ispit položen u Zenici ipak prizna ili da se profesorici skrene pozornost jer ipak taj ispit položi malo ljudi s obzirom na broj koji izađe na ispit? Ili se trebam lično najaviti kod Vas da to riješimo?

Molim vas da mi uputite pismeni zahtjev, u kojem priložite potvrdu iz koje se vidi da ste položili ispit u Zenici. Tako bih ja bio u prilici procijeniti o priznavanju tog ispita.

Image Da li je moguće da se toaleti dovedu u red, da ne smrde i da nas ne bude strah od raznih bolesti kada ih koristimo? Da li je za početak moguće postaviti ispravne WC šolje i vodokotliće?

U toku je procedura prijema osoba za održavanje higijene na Fakultetu, jer postojeće četiri radnice nisu u stanju da sve drže u potrebnoj čistoći. Naravno da ćemo popraviti sve uređaje u WC.

Image Da li barem tokom raspusta mogu srediti malo sale, tj. da poprave i učvrste one stolice?

Kao što sam već rekao u odgovoru na neko od prethodnih pitanja, planiramo preko ljetnog raspusta izvršiti potrebna pospremanja na zgradi Fakulteta.

Image Da li vanredni studenti koji studiraju po starom sistemu imaju obavezan izborni predmet u trećoj i četvrtoj godini? Odmah da kažem da sam pitao u studentskoj službi (odjeljenje Tuzla), i naravno nemaju pojma, a kada pitam kolege studente dobijem onoliko različitih odgovora koliko studenata pitam.

Studenti koji studiraju po starom režimu imaju jedan izborni predmet i to na četvrtoj godini.

Image Može li se u Tuzli uvesti klima u učionice (imamo ih samo dvije pa bi trošak bio minimalan) i može li se urediti WC, koji je trenutno izvor zaraze?

Već u ponedjeljak, 10. maja ću biti u Tuzli i vidjeti šta se može učiniti.

Image Kada će se u Tuzli vršiti ovjera semestra za vanredne studente po starom sistemu? Gospođa iz studentske kaže da nema materijala (papira), i to traje mjesecima, a ja neću da se dovedem u situaciju da mi se kaže u maju ili junu da sam zakasnio sa ovjerom.

Ne sumnjam u vaše zapažanje, ali mi je neshvatljivo da se nisu blagovremeno osigurani potrebni papiri za ovjere semestra. To ću riješiti čim prije.

Image Da li je moguće izdvojiti sredstva za popravku ili zamjenu audio opreme u sali prve godine? Predavanja pojedinih profesora zaista ne ispunjavaju funkciju zbog loše opreme.

Osavremenjavanje našeg informacionog sistema će se desiti uskoro.

Image Da li evaluacija predmeta/profesora koja postoji na ISSS-u ima savjetodavnu ili neku drugu funkciju u praksi?

Nisam vidio kako je postavljena ta evaluacija pa ne bih želio davati proizvoljan odgovor na ovo pitanje. Logično bi bilo da evaluacija služi za detektiranje kvaliteta rada.

Image Da li je moguće da se uvede praksa kao na većini drugih fakulteta, da se na redovnom ispitnom roku može polagati druga parcijala ako student nije položio prvu parcijalu, koju bi u slučaju da drugu parcijalu tom prilikom položi, polagao na popravnom ispitnom roku? To je praksa većine fakulteta, tako da ne vidim razloga da jedino mi "odudaramo".

S obzirom da trenutno imamo u toku tri režima studija, teško mi je dati odgovor na ovo pitanje. Međutim, sugeriram vam da se obratite prodekanu za nastavu doc. dr. Zinki Grbo.

Image Može li se u biblioteci uvesti kopir-aparat i skener za knjige/stranice koje moramo kopirati i skenirati za seminarske radove? Plaćat ćemo komercijalnu cijenu, nije problem, samo je glupo što moramo predati indeks, pa izaći pa vratiti knjige i slično po sadašnjem sistemu.

Molim vas da i za ovo pitanje konsultirate prodekana za nastavu.

Image S obzirom da se studentima bolonjskog procesa izdaju diplome bachelor-a, a ne dipl. pravnika, interesuje me da li se možemo smatrati istim rangom kao i dipl. pravnik, tj. radi li se o istom nivou s obzirom da imamo iste predmete i isti broj godina studija?

Naravno da je to isti nivo obrazovanja. Samo je naziv drugačiji.

Image Koliko po pravilniku fakulteta traje jedan pismeni ispit?

Koliko mi je poznato nije fiksirano vrijeme trajanja pismenog ispita. Naravno da taj rok treba biti razuman, odnosno dovoljan da se nesmetano odgovori na postavljena pitanja.

Image Kako vanredni studenti na ispitu mogu dobiti 10 pitanja, a redovni 5? To je duplo više, a vrijeme trajanja ispita je jedan sat za sve?!

Ovo mi nije poznato. Režim ispita je isti za sve studente!

Image Može li se kvalitetnim studentima omogućiti da na neki način stažiraju na fakultetu - bilo to kao ispomoć u nastavi, upravi fakulteta ili studentskoj službi? Ovako bi mnogo studenata moglo steći neka inicijalna radna iskustva a naknada za rad može biti i simbolična - recimo 10% popusta na školarinu.

Ovo do sada nije bila praksa. Međutim, ideja nije loša i svakako ću razmisliti o ovakvoj mogućnosti.

Image Da li je moguće da Bolonjski proces uključuje česće organizovane posjete sudovima i tužilaštvima ili da se sa sudskim organima pokuša ugovoriti da imamo neku vrstu praktične nastave gdje bi ono što naučimo kroz ispite primjenjivali na nekim simulacijama suđenja? Postavljam pitanje iz razloga sto je jedini oblik praktične nastave "Klinika iz Krivičnog-procesnog prava" na 3. godini, a to je nešto što je studentima jako zanimljivo i neophodno.

Do sada je u nekoliko navrata bilo tzv. "stažiranja" na sudovima i tužiteljstvima. Početkom ove godine potpisli smo Sporazum o suradnji sa Vrhovnim sudom i Tužiteljstvom FBIH, kao i Ustavnim sudom, prema kojem naši studenti provode pet sedmica stažiranja na ovim institucijama. Ova praksa se nastavlja permanento.

Image Kada će biti dodjela diploma za nas koji smo diplomirali prošle godine na Tuzlanskom odjeljenju  Pravnog fakulteta Sarajevo.

Privodimo kraju štampanje diploma i uskoro će u Tuzli biti promocija.

Image Zašto ne možemo na pismenim ispitima i parcijalama pisati samo broj indeksa (kao što je slučaj na Socijalnom i Radnom pravu), umjesto imena i prezimena?

Za ovo pitanje se obratite prodekanu za nastavu.

Image Da li je moguće da možda od sljedeće godine Pravni fakultet traje tri godine kao i svi ostali fakulteti za prvi stepen? Mislim da bi sistem 3+2 bolje funkcionisao.

To nije moguće, a mislim da ne bi donijelo poboljšanje. Na kraju sve se svodi na isto · tj. pet godina studiranja. Ipak, cijenim da je sadašnji sistem 4 + 1 bolji, jer i nakon četiri godine imate status ravan diplomiranom pravniku, dok sa tri godine to ne bi bio slučaj.

Image Da li se može riješiti situacija sa pušenjem na hodnicima fakulteta? Primjetila sam da opominjete studente da ne puše i drago mi je bilo vidjeti to. Međutim, kao što vidimo i znamo nakon obraćanja sa lijepom riječi nisu prestali. Da li se može naći način da nepušači normalno i zadovoljno hodaju hodnicima, bez gušenja od dima cigareta?

Zaista mi je žao što se zabrana pušenja ne poštuje dosljedno. Stalno upozoravam na to, ali očito ne ide kako bi trebalo. Istrajaću u poštivanju zabrane pušenja.

Image Zašto generacije bolonjaca (do ovogodišnje upisanih brucoša kojima je bolonja još i najviše implementirana), dobivaju zvanje bakalauret prava (bachelor), kada, zaista nema nikakvih razlika u količini i načinu gradiva koje prelazimo, trajanju studija, te kvaliteti stečenog znanja,  između nas i starog sistema, koji će nakon završenog studija biti dipl. pravnici? Nama bolonjcima zvanje bakalaureta prava može u budućnosti samo naškoditi i izazvati velike probleme kod zapošljavanja, jer priče da će nas poslodavci prepoznati jednako kao i dipl. pravnike nije dovoljna da nam sutra osigura radno mjesto. Možemo li mi zahtjevati zvanje dipl. pravnici i ako ne, zašto ne?

Prema novim zakonskim odredbama zvanje je u drugom planu u odnosu na broj kredita. Ako imate 240 kredita, jasno je da ste u istoj poziciji zvali se dipl. pravnik ili bachelor.

Image Da li je moguće da mi objasnite čemu služi uvid u rad u sljedećoj situaciji: uvid u rad iz ispita Nasljednog prava rađenog 7.4. moguće je obaviti tek 21. 4. u 14:00, a drugi termin za izlazak na ispit iz ovog predmeta (koje li slučajnosti) pada na isti dan, 21.4. i to u 8:00. Koliko znam uvid u rad bi trebao koristiti da vidimo gdje smo pogriješili kako bi eliminisali iste pogreške na idućem ispitu. S obzirom i na (ne)prolaznost na ovom predmetu koji nosi svega 3 ECTS boda, zar je pored svega neophodna i ova otežavajuca okolnost? Da svoj prvorađeni ispit, učinjene greške kao i obrazloženja mogu čuti i vidjeti tek nakon što OPET pristupim ispitu. Čini mi se da se logika izgubila negdje usput...

Naravno da ovdje nema logike i da ovakav postupak nije ispravan. Upozoriću nastavnike na to.

Image Da li postoji mogućnost da se studentima starog sistema, koji su npr. stekli uslov za upis četvrte godine (položenih 5 ispita iz treće godine), omogući da polažu uporedo ispite iz četvrte godine, kako ne bi gubili vrijeme na polaganja pojedinih ispita iz treće godine za koje se zna da je teško položiti iz prvog puta? Po mišljenju većine studenata ovo bi u velikoj mjeri pomoglo studentima koji se bore sa jednim ispitom i time gube volju za stalnim ponavljanjem jednog te istog gradiva, a mogli bi polagati druge ispite i time uveliko olakšali sebi da brže diplomiraju, jer dosta studenata živi od pomoći roditelja, a i sami znate kako je danas teška situacija. Koliko sam ja upoznata sa situacijom većina fakulteta UNSA se već davno "riješila" studenata starog sistema, samo je pitanje je li našem fakultetu uopće u interesu da nas se riješi, jer mi činimo veći dio prihoda fakulteta pošto je većina nas ima status vanrednih studenata. U slučaju da se slažete sa ovim prijedlogom, kada možemo očekivati realizaciju, jer ne bi imalo nikakvog smisla ako bi to bilo sljedeće godine?

O ovim pitanjima je dosta raspravljano prošle godine i mnoge stvari su usaglašene. Molim vas da se za ovo obratite prodekanu za nastavu.

Image Prolaznost studenata koji studiraju po starom sistemu je veoma mala. Na spiskovima rezultata ispita se može vidjeti da ne prođe ni polovina studenata, dok još uvijek ima dosta studenata koji izlaze jedan  predmet po godinu dana. Zašto profesori koji na pismenom ispitu daju 5 esejskih pitanja ne naglase na početku ispita koliko pitanja je  potrebno da se uradi za prolaz? Moje lično mišljenje je da ako na ispitu dođe 5 esejskih pitanja da bi za prolaz bilo potrebno 2,5 ili 3 pitanja. Interesuje me Vaše mišljenje o svemu ovome.

Teško mi je komentirati kriterije ispitivanja pojedinih profesora. Međutim, vi svakako imate pravo biti informirani o pravilima ispita i to uvijek pitajte profesora prije ispita, ako on sam to ne kaže.

Image Mene zanima zašto od nekih predmeta  prilično shvatljivih i veoma laganih za naučit neki profesori prave bauk? Naime, i na Nasljednom i na Bračnom pravu prolaznost je katastrofalna!

Teško je komentirati ovo pitanje.

Image Zanima me da li će biti moguć prenos nekih predmeta i ove godine, i zašto se ne dopušta polaganje npr. predmeta iz 3. dok se ne polože preneseni predmeti iz 2. godine, jer to dovodi do većeg broja studenata koji  gube godinu?!

Pravilo je da se ispiti iz jedne godine moraju položiti, kako bi se mogli polagati ispiti iz naredne godine.

Image Da li možemo očekivati da ćemo uskoro u salama sjediti na normalnim stolicama, a ne na √¢‚ǨÀú√¢‚Ǩ‚Ñ¢klackalicama√¢‚Ǩ‚Ñ¢√¢‚Ǩ‚Ñ¢?

U ljetnoj pauzi će uslijediti određene dorade u zgradi Fakulteta.

Image Ustavno i Upravno pravo polažu se svaki po godinu dana u prosjeku. Profesor Duvnjak je još oštriji na Upravi, gdje se studenti omalovažavaju, gdje im se govore da su "dosadni" i gdje se časte svakakvim drugim epitetima koji uopšte nisu na nivou akademske konverzacije. Ovaj profesor ima izuzetno osjetljiv ego i prolazak kod njega na ispitu zavisi dosta od njegovog raspoloženja. Da ne pominjem slučajeve kada se iznervira zbog jednog studenta i onda nakon toga obori deset drugih koji bi inače prošli da nije bio iznerviran, a skoro je stalno takav. Zamoliću Vas da ako ovo obraćanje smatrate subjektivnim stavom, snimite ispit kod prof. Duvnjaka i garantujem Vam da ćete se zaprepastiti načinom ispitivanja, obraćanja studentima, nedostatkom tolerancije bilo koje vrste ili oblika i totalno neprihvatljivim iznenadnim promjenama raspoloženja kod prof. Duvnjaka. Da svi profesori ispituju kao prof. Duvnjak prosjek studiranja bi bio preko 10 godina. Ili promijenite Duvnjaka i njegov način ispitivanja ili promijenite ostale profesore!

Već sam komentirao pitanja u vezi prof. Duvnjaka. Svakako ću obaviti razgovor s njim u vezi vaših primjedbi. Svi mi moramo se pridržavati pozitivnih zakonskih normi.

Image Na predmetu Nasljedno pravo kod prof. Melihe Povlakić završni ispit nosi 80 bodova, a za ocjenu 6 (šest) je potrebno 55 bodova. Ovih 20 bodova što nedostaju da bi se došlo do brojke od 100 bodova su bodovi koji su se √¢‚ǨÀú√¢‚Ǩ‚Ñ¢mogli√¢‚Ǩ‚Ñ¢√¢‚Ǩ‚Ñ¢ dobiti na aktivnost. Sve bi to bilo uredu da smo iz ovog predmeta imali vježbe, a nismo. Aktivnost se √¢‚ǨÀú√¢‚Ǩ‚Ñ¢dobijala√¢‚Ǩ‚Ñ¢√¢‚Ǩ‚Ñ¢ na predavanjima, na kojima je atmosfera više ličila na košnicu sa pčelama. Ljudi su sjedili po prozorima i vješalicama i onda neko očekuje da se u takvoj atmosferi radi i dobije neki poen na aktivnost. Profesorica se poziva na Zakon u kojem piše da se 50% ocjene formira u toku semestra, a ne uzima u obzir da u sali II godine u vrijeme njenih predavanja nije postojao ni minimum uslova koje predviđa i propisuje Bolonjska deklaracija, te Zakon o visokom obrazovanju. Ni na jednom fakultetu u Kantonu Sarajevo aktivnost ne nosi ovoliki broj bodova, iako na tim fakultetima studenti imaju mnogo bolje uslove nego mi! Bodove u toku semestra studenti sakupljaju tako što rade seminarske radove i eseje. Ne trebam ni napominjati da je prolaznost na ovom predmetu katastrofalna! Pogledajte spiskove rezultata i sve će Vam biti jasno. Jedino ispravno rješenje bi bilo da od junsko-julskog roka završni ispit nosi 100 bodova. Nadam se da ćete nešto učiniti po ovom pitanju.

Razgovaraću sa prof. Povlakić i vidjeti u čemu je problem.

Image Možemo li očekivati da će se neki od ovih prijedloga zaista i ispuniti?

Učiniću sve što je u mojoj nadležnosti, ali i moći, pa se nadam da ćemo u slijedećoj razmjeni informacija već imati neke pomake na bolje. Želim vam, svima, puno uspjeha na predstojećim ispitima.

[hr][/hr]

Napomena: Nova pitanja možete postavljati u temi: Pitajte dekana ... No. 3
Eborg
Posts: 474
Joined: 15 May 2009, 20:11

Zadovoljan sam odgovorima no s obzirom na broj i kompleksnost kritika i prijedloga malo sam skeptičan glede njihovog sprovođenja. Nadam se da će nas profesor Petrović uvjeriti u suprotno.  :d055:
Post Reply

Return to “Događanja na fakultetu”