Drugačije organizirani uredi: poslovanje „od kuće“, izazovi i prednosti

 Drugačije organizirani uredi: poslovanje „od kuće“, izazovi i prednosti

Od proglašenja pandemije do danas svijet na kakav smo navikli je, u svakom smislu, promijenjen. Specifičnost situacije u kojoj se cijeli svijet našao je zahtijevao brze promjene, velika prilagođavanja i potpunu izmjenu načina na koje obavljamo do juče sasvim obične i, činilo se, nepromjenjive navike. Uz socijalnu distancu, kovanicu koja se do unatrag nekoliko sedmica koristila rijetko i, najčešće, u kontekstu psihologije, najveće promjene je zahtijevala organizacija ureda i poslovanja „od kuće“.

No, osim toga što je kućne urede valjalo organizirati gotovo preko noći i njima prilagoditi komunikaciju unutar timova, ali i eksternu komunikaciju, u nešto manje od dva mjeseca je trebalo pomoći ne samo neometanom odvijanju posla, nego i zaposlenima da se naviknu na ovakav način rada, od kojih se najveći dio, po prvi put u karijeri, susreo s ovim. Većina kompanija je, logikom stvari, energiju usmjerila na neometano poslovanje, no da li je uz to pružena i adekvatna pomoć uposlenima da se prilagode novonastaloj situaciji i situaciji koja je promijenila njihove radne navike i načine?

Među kompanijama koje su prepoznale neobičnu važnost da se, zapravo, pažnja i energija usmjere prvo na pomoć u adaptaciji ljudima u specifičnom režimu rada prednost imaju IT firme. U Bosni i Hercegovini ulogu trendsetera u ovoj situaciji ima IT kompanija Authority Partners (AP).

Kako kažu, uprkos izazovnom periodu u cijelom svijetu AP je poslovanje nastavio gotovo neometano, zahvaljujući dobro postavljenoj unutrašnjoj organizaciji i specifičnosti IT industrije.  Prioritet kompanije je sigurnost i zdravlje tima, psihološko jednako kao i ono fizičko.

– Danas je gotovo dva mjeseca kako naš tim radi od kuće. Mi radimo iz 25 zemalja svijeta i na pet kontinenata, a tim broji više od 300 ljudi, godinama razvijamo našu infrastrukturu i procese, tako da smo gotovo neprimijetno napravili tranziciju našeg standardnog poslovanja na rad od kuće.. Nismo detektovali nikakve velike prepreke u radu i zaista smo ponosni na posvećenost i vrijedan rad našeg tima, objašnjava Amina Karić, direktorica ove kompanije dodajući kako je, unatoč trenutnim izazovima, početak godine za AP bio intenzivan i ispunjen, jer je i zvanično otvoren ured i u Istanbulu, što drže iznimnim uspjehom i ispunjenjem jednog od velikih ciljeva koje su imali i imaju.

– Svjesni smo da za pojedine članove tima ovo može biti vrlo izazovan period koji je donio neočekivanu kompleksnost u njihovu svakodnevnicu. U segmentu ljudskih resursa smo posvećeni pružanju kontinuirane podrške  prilikom adaptacije na nove životne i radne okolnosti, proaktivnoj i transparentnoj komunikaciji. Cilj AP-a je da bude relevantan izvor informacija i savjeta svom timu. Trudimo se da budemo tu jedni za druge i da zajedno prođemo ovaj period, kaže Karić.

AP je organizovao niz aktivnosti u cilju podrške konsultanticama i konsultantima. Među prvim aktivnostima je bio webinar kroz koji su dati odgovori na sva pitanja u vezi efikasne organizacije rada od kuće. Pored toga, tim ima dostupnu psihoterapijsku podršku u cilju lakšeg upravljanja stresom tokom ovog perioda što smatraju, kako kažu, važnijim i od samog poslovanja. Jedna od ključnih vrijednosti koje kompanija baštini je zajedništvo, stoga je AP tim i ovu situaciju iskoristio za  zajednički rast – kroz nove izazove, iskustva, i to putem online edukacija.

Prednost IT industrije svakako jeste već usvojena, čak tradicionalna navika rada u „kućnim uredima“, no u kombinaciji s ostalim restrikcijama koje postoje i, kako danas izgleda, postojati će još izvjesno vrijeme, ovakav rad može biti izazov. Ipak, rečeno je u AP-u, recept uspjeha u globalnim timovima poput njihovog danas leži u omogućavanju konsultantima da se osjećaju povezano kroz zajedničke ciljeve i vrijednosti. „Zdravlje, a onda posao“, zaključuje AP tim. Ovo je svakako poruka koju bi svi timovi i poslodavci, u konačnici, ovih dana trebali usvojiti.

STUDOMAT

STUDOMAT

STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.

Možda te i ovo zanima?