Dragana Rauš iz Banjaluke vodi vlastitu agenciju i stvara brendove sa srcem – balansirajući emociju i strategiju u svakom projektu.

Dragana Rauš je kreativka, zaljubljenik u svoj posao, putovanja i arhitekturu, čovjek. Kroz svoju agenciju RAUSH Marketing & Consulting u Banjaluci, pomaže malim i srednjim biznisima da pričaju svoje priče i predstave se smisleno i strateški. U kreativnoj industriji je više od pet godina, a njen rad najčešće obuhvata razvoj brendova, osmišljavanje sadržaja, videoprodukciju i mentoring. Iako ovaj posao traži jaku strukturu, strategiju i rezultate – uvijek se prije svega vodi emocijom.

STUDOMAT želi promovisati mlade i uspješne ljude u Bosni i Hercegovini dajući im zasluženi prostor u medijima. Rubrika Moja kriiila donosi pozitivne priče iz Bosne i Hercegovine i regiona. Širimo pozitivnu energiju i predstavljamo uspješne mlade ljude koji kroz svoje priče govore o tome šta njima tokom studiranja i karijere “daje kriiila” i pomaže im u njihovom “pilotiranju” kroz životne avanture.

Studiraš na Ekonomskom fakultetu. Kako si znala da je ovaj studij pravi izbor za tebe?

Istina je da me diplomski na Ekonomskom fakultetu još uvijek čeka, jer sam se nakon prvog zaposlenja u potpunosti posvetila poslu i bila primorana formalno obrazovanje staviti na pauzu. Interesantno je da sam prije ekonomije počela studirati psihologiju, pa se u konačnici marketing našao kao skup svih mojih interesovanja. Plan je da se i taj zadatak sa liste obaveza skloni u ovoj godini.

Savjeti za mlade koji žele u kreativnu industriju i na takmičenja poput Young Lions?

Svakoj prilici recite da. U dvadesetima se greške opraštaju, a naučene lekcije ostaju do kraja života. Ne čekajte da neko dođe da vas “pozove” – sami se pojavite. Testirajte, šaljite, učestvujte. Čak i kad nemate sve odgovore, ako imate volju i integritet – to se vidi. A znanje se uvijek može nadograditi.

Šta ti je učešće na Young Lions BiH donijelo?

Donijelo mi je novo prijateljstvo i lekciju da je 24 sata u kontinuitetu (i pod pritiskom) sa istom osobom najbrži način da je upoznaš.

1747291259629blob
Foto: Dragan Rauš

Da li si kroz ovaj projekat naučila nešto o sebi?

Da nikada ne trebam prestati vjerovati da mogu još više. 

Kojem dijelu boravka u Cannesu se najviše raduješ?

Iskreno, imam osjećaj da će mi se život dijeliti na prije i poslije Kana. 😁 Radujem se svemu – novim informacijama, ljudima, atmosferi!

Gdje vidiš sebe u narednim godinama?

Vidim sebe kako razvijam svoj biznis u smjeru kreativne edukacije i savjetovanja, ali i eksperimentišem sa nekim novim oblastima u kojima će mi dosadašnje iskustvo itekako značiti.

Planiraš li karijeru razvijati u BiH ili i vani?

Voljela bih da moj rad ostane ukorijenjen ovdje, ali da ga ne ograničavam granicama. Cilj mi je da radim i sa stranim tržištima, jer mislim da imamo šta da ponudimo i izvan regiona.

Razlika između studentskog i profesionalnog rada?

Najveća razlika je u odgovornosti. U studiranju imaš prostor da učiš na greškama. U poslu – klijent ti je partner, i tu počinje stvarna praksa. Učiš kako da slušaš, kako da predstaviš ideje, kako da braniš svoju viziju, ali i da je prilagodiš.

Šta ti je davalo “krila” tokom rada i učenja?

Ljudi koji su vjerovali u mene kad ja nisam. I osjećaj da nisam ovdje da “odradim” posao, već da ostavim neki trag.

Tvoja motivaciona poruka za mlade kreativce?

Novac jeste važan, ali ne smije biti primarni motiv za rad. U poslu je svaki korak vaš lični potpis, a ako njega ispisujete pažljivo i posvećeno, prihodi dolaze kao logičan slijed.

Knjiga, film ili serija koju bi preporučila?

Steal like an artist, Austin Kleon – uvijek je rado preporučujem. Namijenjena je kreativcima, ali vjerujem da oni koji to prepoznaju, mogu da je primijene na različite oblasti. Meni je bila jako inspirativna kratka Netflix serija Self Made. Zasnovana je na stvarnom životu Madam C.J. Walker, prve Afroamerikanke koja je postala milionerka zahvaljujući svom biznisu s kozmetikom i proizvodima za kosu. Filmovi – Halftime, autobiografski film Jennifer Lopez ili The Dressmaker.