Da li su ocjene realno mjerilo znanja: Ovo su argumenti za i protiv

Postoje mnogi primjeri uspješnih ljudi koji su imali loše ocjene na fakultetu. S druge strane, postoje studenti koji su dobili vrlo visoke ocjene, ali nisu uspjeli u svojoj karijeri.
Ocjene na fakultetu su često korišteni način procjene znanja studenata, ali postavlja se pitanje jesu li one stvarno realan pokazatelj znanja. Ovo pitanje je dugogodišnja tema rasprave u akademskoj zajednici i među studentima, pa ćemo u ovom članku istražiti neke od argumenata za i protiv ovog stava.
Argumenti za
Ocjene odražavaju uspjeh u testiranju znanja
Ocjene su obično dobivene kroz ispite, kvizove i druge oblike provjere znanja, što bi trebao biti precizan način mjerenja znanja. Ako studenti dobivaju visoke ocjene, to ukazuje na njihovu sposobnost da uspješno primijene svoje znanje na testiranju.
Ocjene su standardizirani način procjene
Ocjene se dodjeljuju u skladu s unaprijed određenim kriterijima, koji su po pravilu usklađeni s obaveznim nastavnim programom. Ovo bi trebalo osigurati da se svi studenti ocjenjuju prema istim kriterijima i tako izjednačiti razlike u kvaliteti nastave među profesorima.
Ocjene su bitne za zapošljavanje i dalje obrazovanje
Ocjene se često koriste za procjenu kandidata prilikom prijave za posao ili upisa na drugi stepen obrazovanja. Visoke ocjene mogu ukazati na sposobnost studenta da uspješno obavlja zadatke i pokazuje znanje u svojoj struci.
Argumenti protiv
Ocjene mogu biti subjektivne
Postoje mnogi čimbenici koji mogu utjecati na ocjenu koju dobiva student, poput odnosa s profesorom, stilova učenja ili ličnih preferencija profesora. Stoga bi isti student mogao dobiti različite ocjene od različitih profesora, što bi značilo da ocjene nisu apsolutan pokazatelj znanja.
Ocjene mogu mjeriti samo neka znanja
Ocjene su uglavnom temeljene na kvizovima, ispitima i testovima znanja. Međutim, postoje neka znanja koja se ne mogu lako testirati ovim metodama, poput kreativnosti, kritičkog razmišljanja i praktičnih vještina. Stoga ocjene ne mogu potpuno procijeniti sve aspekte znanja i sposobnosti studenta.
Ocjene mogu poticati površno učenje
Studenti se ponekad usredotočuju samo na dobivanje što boljih ocjena, a ne na stvarno razumijevanje i primjenu gradiva
Ocjene ne uzimaju u obzir kontekst učenja
Studenti se različito nose s teškim i stresnim situacijama. Mogu postojati mnogi razlozi zbog kojih student ne uspijeva ostvariti dobre ocjene, poput zdravstvenih problema, osobnih izazova, financijskih poteškoća ili porodičnih problema. Ocjene ne uzimaju u obzir sve ove čimbenike i mogu zato biti nepošteno procjena znanja studenta.
Ocjene nisu uvijek povezane s kasnijim uspjehom
Postoje mnogi primjeri uspješnih ljudi koji su imali loše ocjene na fakultetu. S druge strane, postoje studenti koji su dobili vrlo visoke ocjene, ali nisu uspjeli u svojoj karijeri. Ovo ukazuje na to da ocjene ne predviđaju nužno uspjeh u budućnosti.
Iako postoji nekoliko argumenata kako ocjene na fakultetu mogu biti realan pokazatelj znanja, postoje i mnogi argumenti koji ukazuju na to da su ocjene samo jedan od načina procjene znanja. Ocjene mogu biti korisne kao orijentacija za studente i nastavnike, ali one ne bi smjele biti jedina mjera znanja. Uz to, studenti bi trebali biti motivirani da steknu znanja koja su važna za njihovu karijeru, a ne samo da uspješno prođu ispite i dobiju visoke ocjene.
STUDOMAT.BA