Briljantni načini da uštedite vrijeme i povećate produktivnost

Svako od nas svakodnevno se suočava sa nedostatkom vremena i energije da uradi sve što smo zamislili. Ali, postoji mnogo tehnika koje podižu produktivnost.


  • Svi to radimo, a stručnjaci upozoravaju da je potpuno pogrešno – prva stvar koju uradimo ujutru na poslu jeste provjeravanje mejlova. Takođe, nemojte to raditi ni pred spavanje. Pokušajte da elektronsku poštu provjeravate tri puta dnevno, u 11 prije podne, a zatim u 14 i u 17 časova. Vaš inbox nije vaša to-do lista. Svaka poruka bi trebalo da bude zadatak koji treba završiti, važan dokument koji treba sačuvati. U suprotnom mejl bi trebalo da bude izbrisan.
  • Ista stvar je sa telefonskim pozivima. Nemojte uvijek biti dostupni. Kada želite da se odmorite ili da uradite nešto važno, utišajte telefon, a javite se kasnije.
  • Pravilo NZ3 – Najvažnija tri zadatka. Počnite sa najvažnijim, i to neka bude prva stvar koju ćete uraditi ujutru.
  • Snaga volje je ograničena. Nemojte misliti da će vam volja pomoći kad zapadnete u nevolju. Donesite važne odluke ujutru i automatizujte sve ostalo (delegirajte ako možete). Mnogi veoma zauzeti ljudi ne gube vrijeme na donošenje nevažnih odluka – na primjer, šta će obući na poslu.
  • Najmoćnija stvar. Uvijek pitajte šta je najmoćnija stvar koju možete da uradite. Onda primijenite pravilo broj 4.
  • Rizikujte. Nemojte mnogo “glancati” – kako kažu u startup svijetu, “ako vas nije bar malo sramota onog što ste napravili, onda ste zakasnili sa izbacivanjem tog proizvoda.”