Savjeti: Šest koraka da postanete ekspert umjetnosti ubjeđivanja

Mislite da je "umjetnost ubjeđivanja" nepotrebna i da ne mora da se uči? A sad razmislite o tome kako da, prosto rečeno, ubijedite šefa da vam da veću platu. Kako da ubijedite nekog da nešto kupi od vas. Kako uvjeravate prijatelje da je vaš stav, mišljenje i ideja bolja od njihovog? Da li ste sasvim zadovoljni svojim umijećem?


Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Psihologija koja se bavi ovim “fenomenom”, i koja uključuje “pobjedu nad ostalima”, bila je proučavana kroz generacije stručnjaka, što je dokumentovano na sajtu Psychology Today. Sva sreća, mnoge taktike  mogu se naučiti kroz vježbe, uspješne primjere i poslovne savjete.

1. Ponavljanje je ključ da se zadobije nečija pažnja

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Mnogi preduzetnici pogrešno misle da je dovoljno da predstave svoju ideju sa puno strasti. U stvari, većina ljudi razvila je filtere da ignoriše (neželjene) informacije, osim ako ih ne čuje nekoliko puta u pisanoj ili usmenoj formi. To naravno ne znači da treba da budete dosadni, samo treba imati na umu da smo suviše zatrpani informacijama, i da nam ponekad treba skrenuti pažnju na nešto. Najbolji primjer za to jesu muzički hitovi. Dok se ne zavrte nekoliko puta tokom dana na radiju, nisu hit.

2. Pošaljite poruku u kontekstu koji je bitan za onog ko je prima

Izbjegavajte apstraktno ili tehničko objašnjenje koje može da razumije samo onaj koji je baš “u materiji”. Pa čak i njima može da djeluje pretenciozno. Koristite jednostavan riječnik koji je svakom razumljiv. Dodajte primjere koji mogu da zainteresuju “suprotnu stranu”.

3. Prije nego što počnete da pričate – slušajte

Bilo da želite da doprete do investitora, partnera ili mušterije, morate prvo da slušate kako biste saznali šta je to što ga/je interesuje, i kakve to ima veze sa vašom idejom. Ako je osoba kreativna ili se često rukovodi intuicijom, nemojte na prvo mjesto stavljati logiku i analitičke podatke. Napravite neku vezu između ta dva.

4. Neka vaši prijatelji, saradnici ili savjetnici budu neka vrsta “tople dobrodošlice”

Voljniji smo da slušamo i vjerujemo nekom novom kada nam ga predstavi neki naš zajednički prijatelj ili poznanik, posebno ako ta “veza“ ima relevantno iskustvo i eskpert je u određenoj oblasti. Čak i ako je potrebno više vremena da se ugovori takav sastanak, vaš kredibilitet će biti na dobitku, ukratko – biće vrijedno toga.

5. Materijalizujte svoju ideju u prototip ili demo “projekat”

Ljudi uvijek daju na vrijednosti nečemu što mogu da dodirnu ili osjete, više nego riječima ili idejama, koji tu negdje lebde. Vi imate viziju o nečemu, ali to ne znači da će i drugi gledati “vašim očima”. Zato ideju bolje stavite na papir, za početak kao prezentaciju.

6. Priložite dokaz da su i drugi zainteresovani i uzbuđeni oko vaše ideje

Društvene mreže moćan su alat za testiranje vaše ideje uz minimalan trošak i rizik, a imaju veliki potencijala za širenje i primjenu vaše poruke, od strane pravih ljudi. Dokaz da 1.000 ljudi pozitivno reaguje na vašu ideju ili poruku, ima većeg efekta nego kada “samo” nekog ubjeđujete.

Na taj način pokazujete da ste sposobni i spremni da sprovedete svoju ideju u djelo. To čak znači da ste došli do rješenja, sa dokazanim poslovnim modelom, sa stvarnim kupcima koji su platili cijenu time što su zadovoljni.

Dakle, umjesto što prvo imate sjajnu ideju i onda krene teži dio – ubjeđivanje, ili kako bismo još rekli – natezanje, probajte da idete korak ispred svog sagovornika. Slušajte ga, zainteresujte se za ono što njega zanima, dajte mu nešto što ga se tiče i nešto što je opipljivo, i što je druge već oduševilo. Prema ekspertima, ubjeđivanje je najvažnija vještina koja vam je potrebna da uspijete u poslu.

Da li smo vas ubijedili?

(Bizlife.rs)